По-малко пари за почистващата фирма
По-малко пари за почистващата фирма / DarikNews.bg, архив

За първи път от 15 години насам бе намалена сумата, която се изплаща на фирмата-концесионер по чистота. Досега парите са били почти ежегодно завишавани, за да се стигне до един в пъти по-голям размер от старта на концесията. Това каза кметът Живко Тодоров при гледането на точката за определяне на план-сметката за необходимите средства за предоставяне на услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа на битовите отпадъци, както и за поддържането на чистотата в населените места на Община Стара Загора през 2014 година.

Сред мотивите, които посочи кметът, са необходимостта от солидарното поемане на част от разхода, който прави общината и завишените отчисления към РИОСВ заради неизграденото депо за отпадъци. „Те са два пъти по-високи от тези през миналата година. Това са огромни средства, които са събрани от гражданите, но общините не могат да ги използват", посочи Тодоров и припомни, че тези ангажименти, които държавата е поела са подписани при споразуменията за присъединяване към ЕС. По думите му сега се налагат силни, рестриктивни, административни мерки, които подлагат общините на тежък геноцид.

Тромавите бюрократични процедури, които отнемат години и обжалванията от Инициативния комитет забавиха процедурите по изпълнението на проекта за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци. В момента има решение на ВАС, което е в полза на общината и изпълнението може да стартира в следващите месеци, увери кметът Тодоров.

Съветниците приеха предложението, което направи в зала общинският съветник от Нова сила Тихомир Томов, според което план-сметката се намаля с близо 830 хил. лева. Предложението не бе подкрепено от опозицията, защото разчетите в нея са правени на база увеличение на таксата за битови отпадъци, обосноваха се те.

31 гласуваха „за", 8 против, а шест се въздържаха.

Не бе прието предложението, което направи Мария Динева, въпреки изготвения предварително анализ. Той се базира на част от следните данни: определяне на отчисленията върху 52 хил. тона годишни отпадъци;на база калкулация на такса битови отпадъци, която се заплаща според количеството измерено чрез вида и броя на съдовете при по-ниска цена на транспортния курс Ст.Загора-Мандра баир-Ст.Загора, както и на броя извозвания годишно. За пореден път в зала Динева отправи предложение да се закупи кантар, за да е ясно реалното количество на извозения боклук.