В район „Подуяне” заработи система за управление на чакащи клиенти
В район „Подуяне” заработи система за управление на чакащи клиенти / снимка: Sofia Photo Agency

Около 300 граждани дневно ще бъдат обслужвани с помощта на новата система за управление на чакащи клиенти в районната администрация на район „Подуяне” в столицата. Модерната технология беше представена от министъра на държавната администрация Николай Василев в присъствието на заместник-кмета по финансите Минко Герджиков и районния кмет Ева Митова.

Системата е изградена от уред, върху който гражданите маркират желаната услуга и получават билет с пореден номер, високоговорител за обявяване на следващия клиент, екрани на всяко гише. Това е петдесетата система за управление на опашки у нас, обясни министър Николай Василев.

„Гражданинът ще може да се ориентира за какво е дошъл, да си избере съответната услуга и без да се реди нецивилизовано на опашка, както беше едно време, ще влезе в един много приветлив офис, с усмихнати служители и добра техника, и ще може да се насочи към гишето, което го интересува. 2/3 от ползата е за самото управление, за ръководството на тази сграда, защото ще могат ръководителите да си отговорят на много въпроси. Например, ще могат да проверят защо във вторник Гише №3 не е работило цял следобед, какво се е случило, добави още министър Василев.

Системата е част от проект на Министерството на държавната администрация, като стойността й е около 43 хиляди лева, а 95 процента от тази сума са заплатени на български фирми. До средата на тази година още четири офиса на общинските служби в София ще бъдат оборудвани с модерната технология.