/ БГНЕС
Столичният общински съвет прие общо 15 милиона лева за градския транспорт в София, с които ще бъдат покрити задълженията на "Автотранспорт" и "Електротранспорт". Средствата са заем с гратисен период от 1 година.

Задълженията на Столичния автотранспорт са 11 милиона лева, а на Столичния електротранспорт - 4 милиона

По-рано след общо заседание комисиите по транспорт, финанси и икономика в Столичния общински съвет решиха да бъдат отпуснати над 18 милиона лева на столичния авто- и електротранспорт. 

Допълнителните 3 милиона за бонусната система на служителите на градския транспорт в София не бяха одобрени.

Председател на комисията по транспорт Иван Таков каза, че комисията реши да бъде взет заем от 15 млн. лв. от Столичната община към "Столичен автотранспорт" ЕАД и „Столичен електротранспорт“ ЕАД плюс 3,3 млн. лв. допълнително за двете дружества по бонусната система за служителите, която вече е разписана и обещана предварително. Знаем, че не се решава изцяло проблема, но поне ще имаме спокойствие, че до ноември, когато се очаква да бъде направена актуализация на бюджета на Столичната община, каза Иван Таков.

Според него така поне временно ще бъде подсигурено адекватното функциониране на градския транспорт и няма да има риск от спирането му. Надяваме се на разум и това решение да бъде прието на предстоящото днес заседание на Съвета, посочи Таков.

Припомняме, че председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров свика извънредно заседание за разглеждане на предложението на кмета Васил Терзиев за отпускане на заем от 6 милиона лева за транспорта в София.

В доклада подробно се описват причините за натрупаните задължение на двата наземни транспортни оператора – Столичния автотранспорт и Столичния електротранспорт. Една от тях е, че с 1.3 милиона са разплатени по-малко от миналата година за компенсации от Държавния бюджет, въпреки че Центърът за градска мобилност е продал повече превозни документи, които следва да бъдат компенсирани.



„Една от основните ни грижи е да оздравим общинските дружества и да стабилизираме обществения транспорт за нормалното функциониране на града и удобството на гражданите. Заявявали сме го разчитам на колегите общински съветници от всички политически партии сега да го докажем като подкрепим предложението на кмета. В момента наистина има риск градският транспорт в София да спре, след средата на октомври, а с тези 6 милиона заем го подсигуряваме до края на годината“, коментира Цветомир Петров.

БГНЕС

Средствата ще бъдат разпределени както следва – 1 млн. лева за „Столичен електротранспорт“ ЕАД и 5 млн. лева за „Столичен автотранспорт“ ЕАД, като средствата ще бъдат осигурени от бюджета на Столичната община в частта собствени данъчни приходи, където е констатирано трайно преизпълнение за първите осем месеца от началото на годината. 

Малко преди 14 часа софийските общинари приеха с 15 гласа "за" процедурно предложение на Ваня Григорова за прекратяване на разискванията. При прегласуване "за" бяха 14 общинари, а "против" трима. След това излязоха в 30-минутна почивка.

Взаимни обвинения

От групата ГЕРБ-СДС поискаха оставката на заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов. "Вместо заместник-кметът Павлов да обикаля с мокри кърпички транспортните средства в София, е добре да седне и да си свърши работата", заяви Антон Хекимян. 

Искаме оставката на заместник-кмета по транспорт не само заради пропуските в работата му, но и като председател на Съвета за безопасност на движение на децата, абдикира и от този пост, каза общинският съветник от ГЕРБ-СДС Ваня Тагарева. 

По-рано общинските съветници Пламен Данаилов от "Има такъв народ" (ИТН) и Карлос Контрера от ВМРО заявиха, че са входирали нов проект за решение, който считат, че решава напълно проблема в градския транспорт на София.

Данаилов обясни, че проектът им включва отпускане на средства към Центъра за градска мобилност (ЦГМ), с които дружеството да се разплати с транспортните оператори, като по този начин да се погасят всички просрочени задължения. Много важна тема са и неплатените застраховки, посочи общинският съветник от ИТН.

Общинският съветник от "ПП-ДБ (Спаси София)" Борис Бонев заяви, че една група в СОС сипе към тях обвинения, които са наследен проблем. Дълговете на градските предприятия за транспорт в София са наследени от ГЕРБ, когато транспортната рамка беше с дефицит 50 млн. лв, каза общинският съветник от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България ("Спаси София") Андрей Зографски пред журналисти.

Зографски посочи, че ако днес гласуват доклада за отпускане на заем, това ще бъде втората помощ, която Столичната община дава за градския транспорт в рамките на този мандат. По думите на общинския съветник "много загрижените ни бивши управници не се направили и на 20%". Зографски каза, че поведението на групите в СОС е „дайте да дадем, другари“, Според него това не е поведение на десни партии. 

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня 
БГНЕС/София Господинова,БТА