/ iStock/Getty Images
Асоциация за защита на потребителите алармира, че големите търговски магазини и молове масово заблуждават клиентите с платените паркинги. Всички трябва да бъдат много внимателни особено покрай коледното и новогодишно пазаруване. Повечето центрове предлагат два часа безплатен паркинг, но това не е точно така.

Асоциацията за защита на потребителите извърши проучване за това как хората разбират написаните условия за паркиране на следния текст в голям мол в София.

Престой до 2 часа – безплатен паркинг
Престой от 3 до 5 часа- 2 лв./час с включено ДДС
За всеки час след 5-ия- 4 лв./ час с включено ДДС
След десетия час – 6 лв./ час с включено ДДС
Посочените тарифи са с натрупване


Над 90% от анкетираните не прочитат до край условията. Те остават с впечатлението, че независимо колко е престоят им, първите 2 часа са безплатни. Само 10% са раздвоени колко точно дължат след третия час.

Моловете в София заблуждават потребителите опитвайки се всячески да спрат неправомерното паркиране от съседни офис и жилищни сгради. Но по този начин вредят на потенциалните си клиенти, който пазаруват и си оставят парите в търговските обекти. За нас поднесената информация за паркиране е заблуждаваща и Комисията за защита на потребителите трябва да извърши проверка на обектите.
БГНЕС