/ iStock
На общинска сесия в Сливен бе приета забрана за движение на електрически превозни средства по пешеходните зони, тротоарните площи на всички населени места, с изключение на маркираните тротоарни велосипедни алеи, градските градини, площадите и детските и спортни площадки.

Максимално допустимата скорост за движение в града и населените места от община Сливен бе намалена на 20 км/ч. Съветниците приеха тези промени, гласувайки частично изменение на общинската Наредба за обществения ред.

БТА

Промените в Наредбата предвиждат още органите на МВР и упълномощените общински органи да имат правото да задържат като доказателствен материал индивидуални електрически превозни средства. Задържаното ППС ще бъде върнато на законните му собственици след заплащане на глоба.

Пред журналисти кметът коментира, че контролът по изпълнението на новите разпоредби е въпрос на координация с органите на МВР. "Това е проблем не само за Сливен и България, но с европейски мащаб. Очакваме да има и възпитателен ефект за младите хора", каза той.

В частта на Наредбата за контрол над шума в Общината също бяха приети промени, касаещи по-високи глоби за нарушителите. "Има много сигнали от граждани, че системата не е достатъчно ефективна за санкциониране на такива нарушители и те са готови да платят 50 лв. и да смущават спокойствието на другите", посочи Радев.

Полицията в града информира за все повече нарушения с велосипеди и тротинетки по пешеходната зона ъс затоплянето на времето. От средата на март са възобновени пешеходните обходи в централната градска част от страна на съвместните патрули с полицейски служители и Общинска охрана.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Велина Василева, БТА