Родителите задържат децата у дома и те често отсъстват, а учениците говорят предимно майчиния си език. Така обобщи пред Дарик проблемите при обучението на децата от ромския квартал „Надежда" директорът на VІ Основно учичище „Бр. Миладинови" в Сливен Митко Митев.
В училището има засилено обучение по български, а класните ръководители поне веднъж седмично контактуват със семействата в квартала. Митев разказва, че родителите спирали своите дъщери от училище, защото ги е страх да не бъдат откраднати на път за школото. Това ставало в 6-ти клас
Средният успех е на учениците е 3.40 - 3.50. В момента са сформирани 3 подготвителни групи за обучение на 5-годишни, 6 групи от 6-годишни в подготвителен клас, като основната цел е усвояването на говорим български език и създаване на хигиенни навици. 7 са паралелките първи клас, 9 във втори, 8 паралелки са в трети клас, 6 в четвърти, в пети клас са 5 паралелки, в 6-ти са четири, а в седми и осми клас паралелките се редуцират до 3.
Възпитаниците на училището са 1340, но има и закъснели, които ще влязат в час след завръщането на родителите им - гурбетчии.
Сред другите проблеми са осигуряването на облекло, обувки и допълнителни помагала. Училището има педагогически съветник и логопед, два оборудвани компютърни кабинета. Сградата е обновена и добре поддържана, с подменена дограма. Има игрище и спортни традиции в ученическите първенства, особено по тенис на маса. За подготвителните класове има и детски кът за игра.
На педагозите им се налага да се борят и със сегрегацията, която ромите сами си създават в квартала. Те държат на тяхното делене на мюсюлмани /или турци/, лахове /или т. нар. голи цигани/, роми, музиканти и др.