Стартира реализирането на проект Домашен помощник и Социален асистент
Стартира реализирането на проект Домашен помощник и Социален асистент / netinfo
От 1 август започна реализацията на проект „Домашен помощник” и „Социален асистент” по договор с Агенцията за социално подпомагане към Министерството на труда и социалната политика. Водеща организация за работа по проекта е Хоспис «Милостивия самарянин» ЕООД, в партньорство с БЧК–Шумен. Продължителността на проекта е 12 месеца.

Основната му цел е подобряване качеството на живот на самотно живеещи възрастни мъже и жени, на хора в неравностойно положение с различни видове увреждания, които изпитват необходимост от помощ при извършване на всекидневните си нужди. Специфичната цел е усъвършенстването на услугата „Социален асистент” за нуждаещите се от нея хора в неравностойно положение, както и популяризиране на услугата „Домашен помощник” за подпомагане на самотно живеещи възрастни хора в ежедневието им.

По проекта ще бъдат изработени информационни материали и ще бъдат проведени кампании сред потенциалните потребители по схема “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотноживеещи хора” с описание на обхвата и дейностите на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” и реда за предоставянето им. Разработени ще бъдат индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Оценките и подбора ще се извършват съвместно от специалист на БЧК - Шумен и социален работник от Дирекция „Социално подпомагане”. Ще бъдат сключени договори с потребителите за предоставяне на двата вида услуги. Предвижда се да бъдат изработени и индивидуални графици за предоставянето им на всеки потребител.

Процедурата за подбор и назначаване на персонал за извършване на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще се извършва според изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Кандидатите за домашни помощници и социални асистенти задължително ще бъдат интервюирани, за да се установят мотивацията и нагласите им за работа. Безпроблемно в предоставянето на социалните услуги могат да се включат пенсионери, желаещи да си осигурят допълнителни доходи. Ще бъдат наети само тези, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Одобрените кандидати ще подпишат трудов договор и ще преминат курс на обучение, състоящ се от лекции и практични съвети. Въвеждащото обучение ще бъде осигурено от БЧК-Шумен.

В хоспис «Милостивия самарянин» ЕООД се осъществява продължително медицинско наблюдение и поддържащо лечение предписано от лекар и специфични грижи в стационара на хосписа, както и по домовете на лица с хронични инвалидизиращи заболявания и медико-социални проблеми. Социалното заведение е оборудвано с основна техника и разполага с квалифициран екип от медицински специалисти. Стационарът има 22 легла за лежащо болни, с условия за денонощно обгрижване и рехабилитация. В амбулаторията се оказва специализирана лекарска помощ от кардиолог, невролог, психиатър, хомеопат.

Хосписът има натрупан практически опит в предоставянето на услугата – «мобилен хоспис». Пациенти в домашна среда за следболнично възстановяване и рехабилитация се посещават по изработен график от мобилни медицински сестри, лекар или рехабилитатор. В своите домове те получават наблюдение, необходимите медицински манипулации в хода на лечението си, възстановяване с раздвижване, лечебна гимнастика от рехабилитатор, ежедневен тоалет и различни видове санитарно-битови процедури от болногледач.

Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”,съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Хоспис „Милостивия самарянин” ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.