Собственикът на “Градски транспорт”: Конкуренцията задейства сценарий за съсипването ни
Собственикът на “Градски транспорт”: Конкуренцията задейства сценарий за съсипването ни / netinfo
Непрекъснатите отлагания на Събранието на кредиторите на “Градски транспорт” са част от плана за превземане на бизнеса на вече бившия общински превозвач и този план е дирижиран от конкуренцията. Това заяви мажоритарният собственик на фирмата Ангел Батаклиев при днешното освещаване на последните 10 от 60 –те нови автобуса с инвалидни платформи и екологични двигатели. На церемонията, с която приключи първия етап от инвестиционната програма според приватизационния договор, присъстваха транспортният министър Петър Мутафчиев, заместникът му Георги Петърнейчев, кметът Славчо Атанасов, председателят на Общинския съвет Йордан Кюмюрджиев и съветници от всички политически сили.

Според Батаклиев, стабилизирането на “Градски транспорт” се отразява зле на останалите превозвачи, защото пазарът на транспортни услуги е с постоянен, а новите рейсове привличат повече пътници. За една година от приватизацията на фирмата приходите от продажба на билети са се увеличили 3,5 пъти, а производителността на труда – 2 пъти, отчете собственикът./Чуй прикачения звуков файл № 1/

Той предупреди, че може да се обърне и към европейски съд, ако Върховният касационен съд откаже да разгледа жалбата по обявяването на превозвача в несъстоятелност със задна дата от август 2006-а и да вземе предвид направените след приватизацията инвестиции за 17, 5 млн. лева

Батаклиев отрече, че на практика фирмата-купувач “Транс сити” няма заслуга за инвестициите, защото лизинговите вноски за новите рейсове се изплащат от “Градски транспорт”. Той поясни, че купувачът е обезпечил със свои активи покупката на автобусите, но те са дадени на финансов лизинг на “Градски транспорт”, защото превозвачът има лицензия за обеществен превоз и договор с общината за обслужване на маршрути. /Чуй прикачения звуков файл №2/