Общината и превозвачите: „На война като на война”
Общината и превозвачите: „На война като на война” / netinfo
4 превозвачески фирми внесоха жалба в Административния съд срещу решението на Общинския съвет за разпределяне на държавната субсидия в полза на „Градски транспорт”, докато в общината собствениците им бяха притискани да не предприемат съдебна атака.

„Хеброс бус”, „Автотранс Чолакови”, „Мери транс” и „Грация” поискаха обявяването за нищожно на решението, с което се върна старата методика за разпределяне на парите. Според нея 1/3 от държавната субсидия отива за екологично чистия електротранспорт, т.е. във фирмата на общинския съветник от БСП Ангел Батаклиев, макар че в последната година по линиите й се движат едва десетина тролея. Останалите превозвачи искат спиране на изпълнението на предварителното изпълнение на решението, взето с гласовете на новото мнозинство около БСП и ВМРО. Те се позовават на решение на ВАС, което в началото на октомври потвърди новоприетата и светкавично отменена методика, според която парите се разпределят на база реален пробег.

Новият заместник-кмет от БСП Александър Константинов се опита да ни извива ръцете и да ни заплашва с някакво изискване на двигатели Евро 3 и Евро 4, ако атакуваме гласуваното в полза на Батаклиев решение в съда, казаха превозвачи след срещата. Официално те отказаха коментар, но заявиха, че Константинов е използвал думата „война”.

Цитирах френската поговорка „На война – като на война”, коментира новият заместник-кмет, който от утре официално стъпва в длъжност. Той призна, че е поставил въпроса за екодвигателите на автобусите. Според приета през 2003 година Програма за опазване на атмосферния въздух ще търпим санкции, ако до края на тази година всички рейсове не са с Евро 3 и Евро 4, заяви Константинов. На въпрос защо това изискване не е залегнало в конкурсните критерии при възлагането на превозите миналата година, той отговори: Не нося отговорност за цялата история на общинското управление.

Ако четирите превозвачески фирми ни дадат 4 месеца отсрочка за разработване на нова методика за разпределяне на парите, ще направим компромис с евросертификатите, призна Константинов. През това време „Градски транспорт” ще продължи да получава по 70000 лева субсидия за десетина тролейбуса, а доставката на нови, която според приватизационния договор трябваше да е факт до края на тази година, няма да стане по-рано от средата на следващата. Няма да позволим ликвидиране на екологично чистия транспорт, за да вкарват останалите фирми бракми на по 30 години, категоричен е обаче Константинов. Според него в новата методика ще бъде отчетена необходимостта от поддръжката на 260 км контактна мрежа за тролейбусите.