- Ирена Душкова, РИО Пловив
34 акта са съставени на родители, чиито деца системно не посещават училищата в „Столипиново“. Това съобщи в ефира на Дарик Стефка Симеонова, главен експерт „Образование и култура“ в Район „Източен“. По думите й, тези административни мерки се прилагат трудно, но са един от начините за решение на проблема с отпадането на децата от училище.
Резултатите от образованието в „Столипиново“ са незадоволителни, а не самото обучение, което се определя като некачествено. Така директорът на СОУ „Найден Геров" Васил Върбулев коментира изказването на общинския съветник Бранимир Иванов за това, че ромските ученици завършват с шестици, а не знаят азбуката.
Интегрираните деца от 3-ти клас на масовите училища, знаят повече от петокласниците в училищата в „Столипиново“, заяви Антон Карагьозов от фондация „Рома“. Според него вече се забелязва огромно желание от страна на родителите да водят децата си на училище, след като в Пловдив се работи по проект за десегрегация, стартира още през 2005-та година.
Чуйте в прикачения файл повече по темата от събеседниците в Дарик кафе.
Българското образование не разграничава училищата в „Столипиново“ от останалите учебни заведения. Това каза Ирена Душкова, старши експерт „Организация на средното образование“ в Регионалния инспекторат по образование.
Чуйте още във втория прикачен файл.