10 нови чуждестранни компании инвестират в пловдивската икономика през 2016-та година
10 нови чуждестранни компании инвестират в пловдивската икономика през 2016-та година / снимка:Виктор Кадири/ Дарик Пловдив /АРХИВ

„Очаквам до 10 години тук да се появи производител на автомобили, а не както е сега - само на автомобилни части. Това е голямата ни цел като работеща администрация, тъй като това ще е движещата сила и за останалите сектори в пловдивската икономика”, това заяви зам.-кметът Стефан Стоянов по време на откриването на първия от поредицата форуми, насочен към подпомагането на малкия и среден бизнес в Пловдив.

По думите му Пловдив е вторият по големина център, наситен с малки и средни предприятия в страната след София, като има много възможности за развитие в много аспекти и има сериозен потенциал.

„Икономическите сектори, които растат и ще растат през следващите няколко години са, на първо място,  индустрията, тъй като производството формира малко над 50 % от брутния вътрешен продукт на региона. Това е традиционно силен сектор, който през последните 15 години претърпя важна трансформация – българските компании се развиха устойчиво, отделно влязоха много чуждестранни инвеститори”, обясни Стоянов.

Успешният пример, който беше даден по време на конференцията, беше свързан с Тракия икономическа зона, която е един от най-добрите примери в Югоизточна Европа за индустриални центрове и добре развити индустриални зони. В момента тя е в топ 3 Югоизточна Европа по интерес и навлизане на нови чуждестранни инвестиции, а автомобилната индустрия е основна движеща сила през последните няколко години.

„В момента отдел „Бизнес развитие” на Община Пловдив, съвместно с индустриалните зони и останалите партньори преговаряме с 8-10 потенциални инвеститори, които са готови да навлязат в града”, каза още Стоянов.

 

По време на дискусията бяха обсъдени и възможностите за това как да се финансира малкият и среден бизнес от оперативни програми, какви са възможностите дава банковият сектор  и осигуряването на „свежи финанси”, както и намиране на външни пазари за българския бизнес.