15 виадукта, 3 тунела и два моста ще има по новото трасе на АМХемус
15 виадукта, 3 тунела и два моста ще има по новото трасе на АМХемус / obl.admin

На свое заседание на 4 август 2014 г. Областният експертен съвет по устройство на територията разгледа идейния проект за доизграждането на автомагистрала „Хемус", съобщиха от пресцентъра на Областна администрация-Плевен. Заседанието бе насрочено по искане на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти". То бе открито от областния управител на Плевенска област Илиян Йончев.

Автомагистралата ще е от висок клас, което ще позволява движение със скорост до 140 км/ч, информира инж. Стилиян Кротнев от дирекция „Подготовка и изпълнение на проекти" на Националната компания.

15 виадукта 3 тунела и два моста ще има по новото трасе на АМ"Хемус"
netinfo

Общото трасе на идеен проект „Доизграждане на автомагистрала „Хемус /Етап 1/, участък 1, от АМ"Хемус /А2/ Ябланица до Път ІІІ-307, от км 78+500 до км 101+800 и участък 2, от Път ІІІ-307 до път ІІ-35, от км 101+800 до км 139+500" е разделено на два участъка - единият след Ябланица до района на Угърчин и Дерманци с дължина 22,300 км, и втори след пресичането на път ІІ-35 между Плевен и Ловеч с дължина 37,700 км. Предвидено е изграждането на 4 пътни възела.

По-големите съоръжения, които трябва да бъдат изградени са 20, два моста - над реките Вит и Калник, 3 тунела и 15 виадукта. Тепърва ще се определят места за почивка, но намерението е такива да има на всеки 15-20 км, уточни инж. Кротнев. Той допълни, че ще се предвидят и два контролни центъра, като в момента се обсъжда цялостния контрол на автомагистралите.

Детайлна информация за този участък от автомагистралата ще се изпрати до всички институции и заинтересовани страни преди окончателните процедури по доклада за оценка на въздействието върху околната среда, който ще се изработи за цялото трасе. Следващата година се очаква да стартират процедурите по проектиране и строителство.