Зле извършена работа бави ремонта на кръговото до автогарата в Кърджали, което е част от пътя за Маказа. До края на седмицата ще започне реконструкцията му, стана ясно днес на работна среща по инициатива на областния управител Иванка Таушанова, на която бе обсъдено текущото изпълнение на втория лот от трансграничния коридор. В нея взеха участие представители на възложителя - АПИ, ОПУ, консорциума-изпълнител ДЗЗД „Кърджали-Подкова" и надзорниците от ДЗЗД „Инфраструктура - Магистрални пътища". Ръководството на общината не присъства на дискусията. По проект кръстовището на Автогарата трябва да се преасфалтира в рамките на рехабилитацията на участъка Кърджали - спирка Джебел, част от пътя през Маказа. По време на подготвителните работи обаче фирмата-изпълнител е установила, че в по-голямата си част Кръговото, чиято площ е около 5000 кв.м, е с ниска носимоспособност и недобро отводняване, което крие риск от компрометиране на новата настилка при обилни валежи, изрази опасенията си ръководителят на обекта инж. Гинка Маринова. Лошото състояние на кръстовището и зле изпълнените стари ремонти налагат да се предприеме цялостна реконструкция, като се монтират допълнителни дъждоприемни шахти с по-голям капацитет, обясни тя. Заради задължителните съгласувателни процедури, ремонтът се е забавил с около месец. Фирмата поема ангажимент да стартира и да приключи до началото на новата учебна година, без да спира движението, за да не се налагат допълнителни неудобства на гражданите. Не така стои обаче проблемът с кръстовището за „Веселчане". На срещата стана ясно, че по вина на общината с три месеца закъснява подмяната на подземните комуникации. Вместо обещания краен срок 1 юни, и до момента не е изместен оптичният кабел, участъкът не е обезопасен и с оглед на денивелацията, заради минаващата отдолу река, и строителите са с вързани ръце. За жалост представители на общината не уважиха обсъждането, за да обяснят на какво се дължи забавянето. По думите на г-жа Маринова, лошо изпълнен е и ремонтът на Ардинския мост преди 6 г, който също се нуждае от преасфалтиране, но то не може да се финансира по проекта за втория лот.
По останалата част от трасето - от разклона за Джебел до Подкова се работи с ударни темпове, подчертаха строителите. Големите съоръжения по пътя са в напреднала фаза. По цялото му протежение ще бъдат изградени 99 водостока, 6 моста, 2 селскостопански надлеза и 9 кръстовища.