Перперикон и Татул да станат активен център за реклама на Регион Кърджали като туристическа дестинация и това да стане държавна политика, са посъветвали холандски експерти областната управителка Иванка Таушанова, която наскоро беше в Хага за Деня на Кърджали, организиран в холандския регион.
Този съвет експертите дали след предишно посещение в Кърджали по линия на съвместния българо-холандски проект с водеща организация Радио Нова Европа, в който участват също областната управа в родопския град и регион Хага.
Другите препоръки на холандските експерти били свързани с развитието на съпътстващи дейности като екотуризма, авантюристичния и селския туризъм, които да привлекат западния турист. За тази цел трябвало да се развие и инфраструктурата до и около културно-историческите паметници, в това число хотели от по-висока класа до Перперикон, ресторанти и други увеселителни заведения. Според холандците всичко това трябвало да стане чрез активен диалог с местното население, без което нещата не биха се развили в правилната посока.
Идеята на проекта, презентиран в Хага, е създаване на маркетингов туристически продукт, собствена марка на Кърджали, посредством обмяна на ноу-хау и добри практики. "Посещението ни целеше популяризиране възможностите за развитие на туризма в областта, споделяне на опит и традиции с холандската страна, каза Иванка Таушанова на пресконференция днес.
При направената презентация в Хага холандците, освен от културно-историческите паметници, били особено впечатлени от природата в България и в частност - в област Кърджали.