Укрепването и разширяването на присъствието на българските предприятия на Европейския и световните пазари и ефективно използване на предимствата на Европейския пазар от българските предприятия , са целите на проект "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия". Той бе презентиран пред представители на фирми от малкият и среден бизнес в областна администрация Кюстендил . Проектът е за 36 месеца, финансира се по ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013г."
По проекта е разработен национален експортен портал и се поддържат база данни на български предприятия с експортен потенциал. Чрез него могат да се търсят бизнес партньори в чужбина .Експертът по проекта Десислава Аврамова, призова фирмите да участват в търговски мисии и форуми в чужбина. За 2 г. са организирани 7 мисии в Германия, Испания, Финландия, Белгия, Виетнам, Китай, САЩ. В тях са участвали 97 предприятия в секторите: биопродукти, мебели, хранително- вкусова промишленост, козметика.
На участниците се осигуряват самолетни билети, трансфери, хотелско настаняване за един представител от фирма.