Над 77 000 клиенти са обслужени в офиса на НАП-Хасково
Над 77 000 клиенти са обслужени в офиса на НАП-Хасково / Дарикнюз, архив

77 100 клиенти са обслужени в офиса на НАП в Хасково за първите 9 месеца на тази година. Пиковите моменти са били по време на кампанията по деклариране на доходите от миналата година и през летния сезон, който завръщащи се от чужбина българи използват, за да уредят здравноосигурителните си права. Проверката на здравен статус е всъщност най-често ползваната услуга в офиса на приходната агенция. 20 024-ма от обслужените клиенти са дошли на място именно за изясняване на статуса си.

НАП напомня, че наличието на здравноосигурителни задължения се проверява най-лесно и бързо в електронната страница на Агенцията www.nap.bg в рубриката „Е-услуги със свободен достъп“. Там, освен здравноосигурителния си статус, всеки може да изчисли сам и задълженията си чрез „Здравноосигурителния калкулатор“.

Персоналният идентификационен код (ПИК) пък спестява идването на място в НАП за редица други услуги. Само в Хасково за деветте месеца на годината са издадени 2 285 нови персонални кода на клиенти от областта.

От офиса на НАП напомнят, че персоналният код е безплатен и безсрочен.