2200 въпроса на телефона на РЗОК
2200 въпроса на телефона на РЗОК / netinfo
2 200 въпроса и оплаквания са приети на телефона на районната здравноосигурителна каса в Габрово през 2007г. Гражданите най-често са отправяли въпроси, свързани с правата им на осигурени при пътуване или преместване в страни от ЕС; как да докажат или възстановят здравноосигурителните си права в България; кога и кой трябва да заплаща потребителска такса; реда за достъп до специализирана медицинска помощ и правата им при болнично лечение.

Значителен е броят на въпросите и оплаквания, които не са от компетенциите на осигурителната институция – относно изплащане на болнични, решения на ТЕЛК и др. Оплакванията по телефона, са касаели най-често неправомерно взета потребителска такса и отказ да се издава касова бележка, неизвършване на прегледи при изписване на лекарства на хроничноболни, отказ за издаване на направления за консултация със специалист и отказ за домашни посещения.