35 350 лева са постъпили в бюджета на Община Добрич от туристически данък през 2015 г., съобщи кметът Йордан Йорданов. Данните са от отчета на Програмата за развитие на туризма за м.г., за която бяха отделени 40 000 лева. Всички заложени дейности са финализирани успешно в рамките на 28 444 лева. Обновен е Коледният и Новогодишен базар чрез закупуване на светлинна украса. Туристическият продукт на общината е рекламиран в луксозно издание на Асоциацията на британските туристически агенции, списание „Туризъм и отдих", специализираните издания за „Ваканция и Спа Експо 2015" и „Лято 2015" и др.
Една година след приключване на проект „Пъстрото лице на Добруджа" е проведено изследване на въздействието на маркетинговите и рекламни дейности по него; отново са тиражирани рекламни материали, вкл. в метрото в София; пуснати са банери в туристическите сайтове www.nasamnatam.com и www.peika.bg; излъчвана е телевизионна рекламна кампания на български, английски и руски език. Представители на Общината са участвали на международните туристически изложения „Ваканция и Спа Експо" - София, ITB - Берлин и TTR - Букурещ.
В резултат на проведения активен маркетинг на туристическия продукт за Добрич, за период от една година туристите са се увеличили с 18%, с 11% е нараснала информираността и удовлетвореността им, с 2,5% са се повишили приходите от нощувки и с 1% - заетостта на легловата база извън традиционния сезон за региона.
В отчета като реализирани дейности са отбелязани още ремонтът на градския парк, подобренията на Младежкия център, както и реализирания от 7 до 12 септември 2015 г. първи международен фестивал WUWEC в новия скейт парк. Събитието бе организирано от сдружение с нестопанска цел „Phar Side", фондация „Wake up Walls" и Община Добрич чрез проект „Младежки център Добрич - Вашето утре". Форумът събра десетки участници и гости от различни страни.