Литературен празник събра малки и големи деца в Дом-паметник „Йордан Йовков“
Литературен празник събра малки и големи деца в Дом-паметник „Йордан Йовков“ / Областна администрация Добрич
Литературен празник под наслов "Поетичните гласове на младите европейци - живото културно наследство на Европа", събра малки и пораснали автори в Дом-паметник „Йордан Йовков“. Събитието, посветено на Деня на детето и организирано от Регионален исторически музей Добрич, бе и част от инициативите за отбелязването на 25-годишнината от създаването на националния ученически конкурс за поезия „Възкресения“ и изпълнение на Работната програма на Комуникационната стратегия на Р България за 2019 г.

Кремена Митева – главен уредник в Дом-паметник „Йордан Йовков“ припомни на присъстващите – малки и вече пораснали поети, учители по литература и членове на журито, 25-годишната история на националния средношколски конкурс „Възкресения“. Тя сподели, че в началото поетичната надпревара е била на областно ниво, като е обхващала деца на възраст от 13 до 19 г. През 2003 г. конкурсът стана национален и до днес се радва на много почитатели, каза още Митева. „Първите победители вече са 40-годишни. Ние се опитваме да следим съдбата на всеки един – някои станаха поети, други художници. Това, което сме установили е, че дори тези, които не са свързали живота си с поезията професионално, продължават все още да пишат“, добави главният уредник в литературния музей на Йовков.

Поздрав към присъстващите за празника на детето отправи областният управител Красимир Кирилов, който пожела на всички деца да бъдат здрави и щастливи, да бъдат упорити, за да постигат мечтите си, защото те са бъдещото утре на България.

Поети, учители и млади творци четоха свои стихове. Всички участници в празника, както и авторът на графичната емблема на конкурса – художникът Наско Атанасов, учители и ръководители на творчески клубове за писане, получиха от областния управител Красимир Кирилов по един екземпляр от издадената за юбилея антология със средства от Работната програма на Комуникационната стратегия „25 години  Възкресения“.