Продължават заниманията на Летен детски клуб „Играй и учи” в Регионална библиотека „Дора Габе”.
Библиотечен специалист представи на децата мултимедиен диск, в който с помощта на водача Пъз /парченце от пъзел/ те преминаха през подготвителни информационни спирки и научиха какво представлява Европейския съюз, как се управлява и паролата за пътешествието – „Единни в многообразието”.
Последва пътешествие в различни страни-членки на Европейския съюз. Учениците придобиха знания за държавното устройство, националните символи, официалния език, природата и климата, както и кои са най-прочутите детски писатели на „посетените” държави. Интерес предизвикаха известни и неизвестни до този момент за децата културни забележителности и различни любопитни подробности около тях – виртуално посещение на Айфеловата кула, Колизеума, увеселителния парк Леголанд, наклонената кула в Пиза, замъка Лумилина и др. В края децата изявиха желание пътешествието в Европа да продължи в нова среща.
Децата от Летен детски клуб „Играй и учи“ се включиха и в организираната от Центъра за кариерно ориентиране в Добрич инициатива на тема „Какво знаем за професиите?”.
Малчуганите активно участваха в дискусията на тема „Групиране на професиите по различни признаци“ – словесно въздействие, решаване на здравословни проблеми, предлагане на услуги на хората и професии, в които униформите са задължителни. Децата получиха и своите първи познания за това, какво е „визитка“ и как биха могли да представят по атрактивен начин своите качества, интереси, умения. "Многознайковците" четоха стихчета и разпознаваха отговорите на гатанки за познати и непознати професии.
Под ръководството на консултантите бяха композирани локомотивът и четирите вагона на „Влакчето на професиите“. Всяко дете си избра „късметче – професия“, като задачата бе само да прецени, на кой от вагоните трябва да се качи. Под звуците на песничка за влакчето машинистът поведе шареното влакче на професиите към следващите гари на познанието.
В поредно занимание Творческа работилница децата се изправиха пред ново предизвикателство – рисуване върху стари грамофонни плочи. Плочите са история, изкуство, което можем да съживим и наложим по нов начин. Виниловите плочи са не просто добри за слушане, но и добри за гледане. Използвайки ги като основа децата създадоха пейзажи, абстрактни картини, рисуваха отпечатъци на ръцете си, динозаври, разноцветна дъга и др. За да създадат своите уникални творби те използваха комбинация от акрилни бои, шаблони, перманентни маркери и моливи за рисуване.
Библиотечен специалист представи на децата мултимедиен диск, в който с помощта на водача Пъз /парченце от пъзел/ те преминаха през подготвителни информационни спирки и научиха какво представлява Европейския съюз, как се управлява и паролата за пътешествието – „Единни в многообразието”.
Последва пътешествие в различни страни-членки на Европейския съюз. Учениците придобиха знания за държавното устройство, националните символи, официалния език, природата и климата, както и кои са най-прочутите детски писатели на „посетените” държави. Интерес предизвикаха известни и неизвестни до този момент за децата културни забележителности и различни любопитни подробности около тях – виртуално посещение на Айфеловата кула, Колизеума, увеселителния парк Леголанд, наклонената кула в Пиза, замъка Лумилина и др. В края децата изявиха желание пътешествието в Европа да продължи в нова среща.
Дарик Добрич
Малчуганите активно участваха в дискусията на тема „Групиране на професиите по различни признаци“ – словесно въздействие, решаване на здравословни проблеми, предлагане на услуги на хората и професии, в които униформите са задължителни. Децата получиха и своите първи познания за това, какво е „визитка“ и как биха могли да представят по атрактивен начин своите качества, интереси, умения. "Многознайковците" четоха стихчета и разпознаваха отговорите на гатанки за познати и непознати професии.
Под ръководството на консултантите бяха композирани локомотивът и четирите вагона на „Влакчето на професиите“. Всяко дете си избра „късметче – професия“, като задачата бе само да прецени, на кой от вагоните трябва да се качи. Под звуците на песничка за влакчето машинистът поведе шареното влакче на професиите към следващите гари на познанието.
В поредно занимание Творческа работилница децата се изправиха пред ново предизвикателство – рисуване върху стари грамофонни плочи. Плочите са история, изкуство, което можем да съживим и наложим по нов начин. Виниловите плочи са не просто добри за слушане, но и добри за гледане. Използвайки ги като основа децата създадоха пейзажи, абстрактни картини, рисуваха отпечатъци на ръцете си, динозаври, разноцветна дъга и др. За да създадат своите уникални творби те използваха комбинация от акрилни бои, шаблони, перманентни маркери и моливи за рисуване.
Дарик Добрич