Кметът Димитър Николов внесе докладна записка, която да се разгледа при следващото заседание на местния парламент другата седмица.
Стартира изпълнението на втори етап от ремонта на бул. „Захари Стоянов“
Тя е за изготвяне на подробен устройствен план, одобряване на задание и осигуряване на средства за изготвяне на прединвестиционни проучвания за изграждане на нова пътна връзка на „Меден рудник“ с останалия свят.
В момента транспортното обслужване на най-големия жилищен комплекс в Бургас се осъществява основно по бул. „Захарий Стоянов“, който в момента се ремонтира и това допълнително затруднява движението по него.
Алтернативното трасе е сложно, но възможно за изпълнение. Община Бургас вече идентифицира неговото начало и край. Най-трудна е средната част, именно затова за нужни спешните прединвестиционни проучвания.
Важно за хората от „Меден рудник“
Началната и финалната точка на предвиденото ново трасе ще са две кръстовища, като тепърва ще се реши от какъв вид е най-подходящо да бъдат те. Първото е ситуирано в района на продължението на ул. „Александър Георгиев Коджакафалията“ след „Битака“ и преди Пречиствателната станция на „Меден рудник“.
Второто кръстовище е предвидено при връзката на потенциалното трасе с републикански път I-9 – по пътя към Созопол, малко преди бензиностанция „Лукойл“. За да се осъществи връзката между двете кръстовища, ще се наложи преминаването през водни площи.
Два нови паркинга вече работят в „Меден рудник“
Изграждането на нова пътна връзка през следващите години се налага и заради предстоящото допълнителното усвояване на незастроените към момента терени при входа на „Меден рудник“, чрез създаването на нова индустриална зона. В нея ще има нови работни места, повече пътуващи хора и трябва предварително да се мисли за качествена обслужваща инфраструктура.
Идентифицираният терен за новото пътно трасе е предимно равнинен, като надморска височина е близко до морското ниво. Той е подходящ за провеждането на пътната инфраструктура без значителни разлики в нивелацията.
С близо 70 камери следят „Меден рудник“ (ВИДЕО)
Важна особеност е наличието на съществуващи съоръжения и елементи на техническата инфраструктура – високоволтови въздушни кабелни линии за пренос на електрическа енергия, въздушни електропроводи, продуктопровод, канали и водопроводи. Всички те следва да бъдат обследвани в едно със сервитутите им и проектното решение да бъде максимално съобразено с тях и нормативните изисквания.
Съгласно схемата на културно-историческото наследство към ОУП на Бургас, в територията няма недвижими културни ценности, археологически обекти и техни охранителни зони. Трасето не преминава през защитени територии или територии със специален режим на опазване.
Територията, предмет на проучване и проектиране, обхваща поземлени имоти основно извън строителните граници на Бургас, в територията южно от жк. „Меден рудник“, Промишлена зона „Юг“ и републикански път I-9 „ГКПП ДУРАНКУЛАК – Бургас – ГКПП МАЛКО ТЪРНОВО“.