Съфинансирането по големите инфраструктурни проекти да бъде 50%, предлага регионалният министър
Съфинансирането по големите инфраструктурни проекти да бъде 50%, предлага регионалният министър / sxc.hu

Националното съфинансиране по големите инфраструкурни проекти да бъде 50%.
Това предложи в „Седмицата" на Дарик регионалният министър Десислава Терзиева.

По думите й това е съвместно предложение с транспортния министър Данаил Папазов.

АМ „Хемус" е сред приоритетите на правителството и тя е един от индикативните проекти в ОП „Транспорт" 2014 - 2020 г. Индикативната стойност на проекта е 175 млн. евро, обясни Терзиева.

Проектът обаче е на трето място поред. На първо място е „Струма" в участъка при Кресненското дефиле.

В средата на следващата година ще започнат процедури за избор на изпълнител, а през 2015 г. ще се обяви търг за тунел.

„Протеклата" АМ „Люлин" е ремонтирана за 250 000 лева, каза още Десислава Терзиева. По думите й тунелът, при който е възникнал проблемът, вече не е бил в гаранция, въпреки че съоръжението е пуснато сравнително скоро.

„Всички пари при миналото правителство за магистрали са инвестирани в Южна България, а Северна е зарязана", коментира Терзиева.

Тя даде пример с построяването на Дунав мост 2 - Видин - Калафат, до който реално няма път.

Според Терзиева това е „работа на парче", като приоритет на правителството е да промени този подход.