Комисията за регулация на съобщенията направи открита приемна в Благоевград. Граждани поставиха за разглеждане конкретни казуси и зададоха въпростите си относно мобилните оператори и предоставяните от тях услуги.
Сред основните проблеми са нелоялните практики от страна на мобилните оператори. Специалистите обясниха, че най-често гражданите договарят условията на договорите устно, след което получават контрактите си с допълнителен текст. Експертите посочиха, че потребителите нямат изграден навик подробно да четат дребния шрифт на договора, в който се определят условията.
От КРС обясниха, че много често самите консултанти на мобилните оператори поради конкуренция, прикриват или преиначават договорни условия, с което въвеждат в заблуждение клиентите.
Експертите съветват, когато се подписва договор, да се чете внимателно какво точно е упоменато в неговите клаузи.
Специалистите съветват потребителите да деактивират мобилните данни в роуминг и да изберат ръчен режим за избор на оператор, за да се избегнат нежелани прехвърляния на чужди оператори в граничните региони.