За първи път самолет прелетя от летище "Хийтроу" в Лондон до летище "Кенеди" в Ню Йорк с биогориво.
Пътнически самолет Boeing 787 извърши трансатлантически полет със 70 тона гориво направено предимно от отпадъчни готварски масла и животински мазнини, предава БНР.
Полетът е демонстративен и в него не участват пътници, но на борда са били основателят на компанията "Върджин Атлантик" Ричард Брансън, специалисти и журналисти. Той е наречен полет 100, защото работи със 100% устойчиво гориво, което позволява на стандартния модел "787 Dreamliner" да извърши успешно пътуването със 70% намалени въглеродни емисии .
В момента официалните разпоредби забраняват на авиокомпаниите да използват повече от 50% устойчиво авиационно гориво, но след успешно тестване "Върджин Атлантик" и нейните партньорски компании Rolls-Royce, Boeing и други получават разрешение от Федералната авиационна администрация на САЩ, регулаторите на Канада и Обединеното кралство, да извършат пътуване използвайки 100 процента устойчиво гориво. Този полет доказва,че с това гориво е подходящо за авиационната индустрия да намали замърсяването, но за сега то е по-малко от 0,1% от реактивното гориво, използвано в световен мащаб.
Пътнически самолет Boeing 787 извърши трансатлантически полет със 70 тона гориво направено предимно от отпадъчни готварски масла и животински мазнини, предава БНР.
Полетът е демонстративен и в него не участват пътници, но на борда са били основателят на компанията "Върджин Атлантик" Ричард Брансън, специалисти и журналисти. Той е наречен полет 100, защото работи със 100% устойчиво гориво, което позволява на стандартния модел "787 Dreamliner" да извърши успешно пътуването със 70% намалени въглеродни емисии .
В момента официалните разпоредби забраняват на авиокомпаниите да използват повече от 50% устойчиво авиационно гориво, но след успешно тестване "Върджин Атлантик" и нейните партньорски компании Rolls-Royce, Boeing и други получават разрешение от Федералната авиационна администрация на САЩ, регулаторите на Канада и Обединеното кралство, да извършат пътуване използвайки 100 процента устойчиво гориво. Този полет доказва,че с това гориво е подходящо за авиационната индустрия да намали замърсяването, но за сега то е по-малко от 0,1% от реактивното гориво, използвано в световен мащаб.