/ Guliver/Getty Images
Микроблог услугата Twitter е информирала Конгреса на САЩ за рекламни обяви, публикувани чрез акаунти на руската телевизия Ар Ти (бившата "Раша тудей") и ориентирани според социалната мрежа към американската аудитория. Twitter съобщи това, след като неин представител бе изслушат от законодатели в САЩ, предаде ТАСС.

Миналата година Ар Ти, обвинена от Вашингтон в стремеж да повлияе върху президентските избори през 2016 г., "е рекламирала 1823 туита, насочени безспорно или вероятно към американския пазар", цитира Франс прес съобщение на Twitter.
Руските власти заплашиха да блокират Facebook

АФП напомня неколкомесечните вече критики срещу социалните мрежи, че са съдействали за разпространение на руска пропаганда по време на избирателната кампания, довела до победата на Доналд Тръмп. Предположенията за руска намеса в изборите се разследват от Конгреса и от специален прокурор.

По данни на Twitter телевизия Ар Ти е похарчила миналата година малко над 274 000 долара за реклама в САЩ.

Социалната мрежа настоява, че по време на президентските избори старателно е премахвала постове, целящи намеса в изборния процес - например лъжливи съобщения, чиито автори предлагали на избирателите да гласуват чрез есемеси. "Не сме установили акаунтите, свързани с такива действия, да имат явен руски произход", подчертава Twitter.

Главната редакторка на Ар Ти Маргарита Симонян заяви пред РИА Новости, че покупките на реклама в Twitter са стандартна търговска практика, лъжливо представяна като руска намеса в изборите.

Facebook ще предостави на американския Конгрес реклами, свързани с Русия

"Twitter огласи в Конгреса чудовищна информация - харчили сме пари за свои рекламни кампании. Както правят всички нормални медийни организации по света. Сега сме принудени да стигнем още по-далеч и да направим чистосърдечно признание: освен това харчихме пари за реклама по летищата, такситата, на билбордове, в интернет, телевизията и радиото. Наши рекламни клипове се въртяха дори по Си Ен Ен. Някакси не ни хрумна, че в една развита демокрация обикновената медийна реклама може да се окаже подозрителна вредоносна дейност. Аналогични кампании в руския сегмент от Twitter водят впрочем американски медии. Много ще е интересно да научим колко харчат те за целта, към кого са насочени и с каква цел", каза руската журналистка.

Тръмп определи Facebook като "антиТръмп" мрежа

Кремъл няма никакво отношение към публикуването на политическа реклама в мрежата Facebook и не знае кой стои зад подобни поръчки, заяви преди седмица Дмитрий Песков, прессекретар на руския президент. Руската страна никога не е участвала в подобно нещо, каза пред журналисти Песков, коментирайки съобщения, че Facebook ще предостави на американския Конгрес данни за политическа реклама, поръчана от Русия.
 
БТА