Коронавирусната пандемия и последвалите ограничения и карантина, промени съществено всекидневието, начина на живот и консумацията. Продуктът, чиито покупки са се увеличили най-значително, е алкохолът. Изолацията, затварянето на баровете и заведенията, или намаляването на капацитета им, затрудняват излизането на по чашка с близките и с приятели. Така тези събития бяха преместени вкъщи, отбелязва в. „Ас“.
Покупките на алкохол скочиха най-много в сравнение с останалите продукти и храни, сочи последният доклад за храните от Министерството на земеделието. През септември 2020 г. покупките на вино са скочили с 21,4%, на бира – с 19,2%, както и сайдерите (25,4%) и твърдия алкохол (4,0%).
В сравнение с предишната година (от октомври 2019 до септември 2020 г.), продажбите на спиртни напитки като уиски, водка, ром, джин, са тези, които са отбелязали най-голям ръст - с 27,5%. Следва плътно бирата, чието вътрешно потребление е нараснало с 23,8%, виното (ръст от 15,3%) също е в горната част на списъка.
Със затварянето на ресторантите, тази година хората наблягат повече на хранене по домовете, което доведе до повишени покупки на храна - с 8,3% в сравнение със същия предходен период, с ръст от 11,2% на паричните харчове.
Консумацията на месо у дома се е увеличила със 7,6%, испанците са консумирали много повече рибни консерви и морски дарове (с 8,3% повече от предишната година), както и прясна и замразена риба (5,9%).
Покупката на зеленчуци се е увеличила с 16%, докато тази на пресните картофи е нараснала с 10,1%, а тази на салатите - с 10,2%.
Превод и редакция: DarikNews
Покупките на алкохол скочиха най-много в сравнение с останалите продукти и храни, сочи последният доклад за храните от Министерството на земеделието. През септември 2020 г. покупките на вино са скочили с 21,4%, на бира – с 19,2%, както и сайдерите (25,4%) и твърдия алкохол (4,0%).
В сравнение с предишната година (от октомври 2019 до септември 2020 г.), продажбите на спиртни напитки като уиски, водка, ром, джин, са тези, които са отбелязали най-голям ръст - с 27,5%. Следва плътно бирата, чието вътрешно потребление е нараснало с 23,8%, виното (ръст от 15,3%) също е в горната част на списъка.
Със затварянето на ресторантите, тази година хората наблягат повече на хранене по домовете, което доведе до повишени покупки на храна - с 8,3% в сравнение със същия предходен период, с ръст от 11,2% на паричните харчове.
Консумацията на месо у дома се е увеличила със 7,6%, испанците са консумирали много повече рибни консерви и морски дарове (с 8,3% повече от предишната година), както и прясна и замразена риба (5,9%).
Покупката на зеленчуци се е увеличила с 16%, докато тази на пресните картофи е нараснала с 10,1%, а тази на салатите - с 10,2%.
Превод и редакция: DarikNews