Установени са несъответстващи на нормите отклонения в ламелите на предкрилките в десетки самолети 737NG и 737MAX. Те не отговарят на стандартите за безопасност и трябва да бъдат сменени в рамките на десет дни, обяви в съобщение американският регулатор в авиацията, цитиран от РИА Новости.
"Боинг информира Федерална авиационна администрация, че релсите на отклоняващите се ламели на някои 737NG и 737MAX може да не са правилно направени и може да не отговарят на всички приложими задължителни изисквания за дълготрайност и експлоатационен живот", се казва в документа.
Катастрофата на Боинг 737 край Хавана преди година вероятно се дължи на грешки на екипажа
Според резултатите от съвместния одит с Федералната администрация е установено, че в тази категория попадат до 148 детайла. Компанията е определила списък на въздухоплавателни средства, на които тези елементи трябва да бъдат подменени.
"В САЩ са засегнатите моделите 32 NG и 33 MAX. В глобален мащаб подмяната ще обхване 133 NG и 179 MAX", се казва в документа.
Етиопските власти публикуват първия си доклад за катастрофата с Boeing 737
Несъответстващите части могат да излязат от строя или да се пропукат по-рано от предписанията.
„Въпреки че излизането от строя на този детайл няма да доведе до загуба на самолета, остава опасността счупената част да повреди самолета по време на полет”, се казва в изявлението.
Компаниите, които използват самолети с дефектни компоненти, трябва да ги премахнат в рамките на десет дни.
Боинг пламна при аварийно кацане в Сингапур (ВИДЕО)
Полетите с модел 737MAХ бяха спрени в Съединените щати и в много други страни, след като два такива самолета се разбиха. През март Боингg 737 MAX на Ethiopian Airlines, превозващ 157 души, се разби югоизточно от столицата Адис Абеба. През ноември 2018 г. този модел самолет на индонезийския Lion Air също катастрофира.
След инцидентите около 20 държави затвориха въздушното си пространство за самолети от този модел, а много авиокомпании спряха експлоатацията на 737 MAX 8. В Съединените щати Федералната авиационна администрация наложи забрана на полети на модела. По време на проучването на причините за инцидента бяха идентифицирани възможни грешки в работата на системата за корекция на маневрирането (MCAS).
"Боинг информира Федерална авиационна администрация, че релсите на отклоняващите се ламели на някои 737NG и 737MAX може да не са правилно направени и може да не отговарят на всички приложими задължителни изисквания за дълготрайност и експлоатационен живот", се казва в документа.
Катастрофата на Боинг 737 край Хавана преди година вероятно се дължи на грешки на екипажа
Според резултатите от съвместния одит с Федералната администрация е установено, че в тази категория попадат до 148 детайла. Компанията е определила списък на въздухоплавателни средства, на които тези елементи трябва да бъдат подменени.
"В САЩ са засегнатите моделите 32 NG и 33 MAX. В глобален мащаб подмяната ще обхване 133 NG и 179 MAX", се казва в документа.
Етиопските власти публикуват първия си доклад за катастрофата с Boeing 737
Несъответстващите части могат да излязат от строя или да се пропукат по-рано от предписанията.
„Въпреки че излизането от строя на този детайл няма да доведе до загуба на самолета, остава опасността счупената част да повреди самолета по време на полет”, се казва в изявлението.
Компаниите, които използват самолети с дефектни компоненти, трябва да ги премахнат в рамките на десет дни.
Боинг пламна при аварийно кацане в Сингапур (ВИДЕО)
Полетите с модел 737MAХ бяха спрени в Съединените щати и в много други страни, след като два такива самолета се разбиха. През март Боингg 737 MAX на Ethiopian Airlines, превозващ 157 души, се разби югоизточно от столицата Адис Абеба. През ноември 2018 г. този модел самолет на индонезийския Lion Air също катастрофира.
След инцидентите около 20 държави затвориха въздушното си пространство за самолети от този модел, а много авиокомпании спряха експлоатацията на 737 MAX 8. В Съединените щати Федералната авиационна администрация наложи забрана на полети на модела. По време на проучването на причините за инцидента бяха идентифицирани възможни грешки в работата на системата за корекция на маневрирането (MCAS).