Дрехи и бельо на мистериозната молдовка, която бе замесена в любовна връзка с капитана на заседналия край Западна Италия круизен кораб „Коста Конкордия” Франческо Скетино, бяха открити от водолази в неговата лична каюта, съобщава британският вестник „Дейли телеграф”.
Бившата танцьорка Домника Чемортан вечеряла със Скетино на 13 януари - деня, в който той поради грешна маневра насочи луксозния лайнер в скали край остров Джилио. 25-годишната Чемортан казала пред прокурори, че е дълбоко влюбена в 52-годишния капитан, въпреки че той е женен и има дъщеря в тийнейджърска възраст.
Пътници твърдят, че Скетино ял и пил вино с молдовката малко преди злополуката. Чемортан потвърдила пред прокурорите, че капитанът я бил поканил, за да наблюдава как корабът поздравява със салюти остров Джилио.
Прокурорът на италианската провинция Гросето, област Тоскана, Франческо Верузио коментира, че свидетелските показания на молдовката ще са от ключово значение, за да се установи какво точно се е случило и дали Скетино е бил разсеян, както твърдят някои негови подчинени.
Капитанът е поставен под домашен арест и са му повдигнати обвинения в непредумишлено убийство и напускане на кораба преди пътниците и останалите членове на екипажа, припомня БТА. Ако бъде признат за виновен, той може да бъде осъден на най-малко 12 години затвор. На Домника Чемортан не са повдигнати никакви обвинения.
Шест часа продължи разпитът на молдовката Домника Чемортан в прокуратурата на Гросето, по време на който тя разказа своята версия за корабокрушението на „Коста Конкордия”, пише в. „Кориере дела сера”.
Разпитът се състоя в четвъртък и позволи да бъдат изяснени много неизвестни около дамата, породили множество спекулации в медиите. От разпита стана ясно, че Домника е работила три месеца на кораба като рецепционистка. Ангажиментът й приключил една седмица преди фаталното пътуване. За круиза тя си купила редовен туристически билет. На кораба била в компанията на капитана Франческо Скетино, на когото се възхищавала, както и на негови колеги, защото се сприятелила с тях, докато работела на „Конкордия”.
Запитана какво са правили нейни лични вещи - дрехи и козметична чантичка в кабината на Скетино, Домника е обяснила, че ги е оставила там, защото той бил неин приятел, както и много други хора на кораба.
Молдовката разказала, че по време на трагедията е била помолена от капитана на кораба и от неговия помощник да превежда от италиански на руски за руските туристи. Тя е трябвало да каже, че няма нищо страшно, че става дума за авария с тока и че всички трябва да се върнат по каютите си. Пред разпитващите молдовката е признала, че след трагедията е осъзнала, че изречението, което е превела и повторила поне десет пъти, е било невярно и заблуждавало пасажерите. Домника изрази съжаление за това.
Дали Италия не трябва да се извини на молдовката, пита в. „Кориере дела сера”. Нейното име изглежда беше подхвърлено от разследващите на журналистите. Разследващите осъзнаваха какво въздействие върху медиите ще има появата на подобна героиня в трагедията, допълва вестникът.
„Кориере дела сера” съобщава, че от сряда в Италия ще започне да се продава към печатното му издание книгата „Истинската история на Конкордия”, разказваща за трагедията и разследването на причините за нея.
Същевременно пред в. „Матино” вторият лекар на „Коста Конкордия” Джанлука Марино Козентино разказва, че непосредствено след крушението Франческо Скетино е изглеждал доста потресен и не много трезв. Лекарят допълва, че капитанът напълно се е провалил в ръководенето на операциите по евакуация на пътниците. Координиране на операциите от негова страна изобщо не е имало, категоричен е медикът, който се възмущава от оправданията на Скетино защо е напуснал кораба преди пълната евакуация на пътниците.
Следователите междувременно установили самоличността на мистериозната жена, която се появи на остров Джилио на сутринта след трагедията и отведе капитан Скетино далеч от телевизионните камери. Оказало се, че тя е адвокат, който работи за компанията собственик на злополучния кораб „Коста Крочиере”, и ще бъде разпитана през идните дни.