Образът на "мозъка" на атентатите от 11 септември 2001 г. в Ню Йорк и Вашингтон е използван в реклама на турска компания за козметични продукти, пише в. "Кориере дела сера".
Рекламата е на продукти за депилация, произведени от фирмата "Епила". В нея се виждат продуктите за премахване на нежеланото окосмяване редом с лика на Халед Шейх Мохамед, стратегът на атентатите от 11 септември, който сега се намира в затвора в Гуантанамо, след като беше арестуван в Пакистан преди 11 години.
Халед Шейх Мохамед е известен със силното си окосмяване, което се вижда на редица негови снимки, направени след ареста му. В рекламата на турската компания има текст, който гласи "Няма да се отървете от космите, ако просто седите и нищо не правите с тях".
Рекламните кадри вече обиколиха света. Първи новинарският сайт "Вокс" забеляза, че има нещо нередно с тях и подаде сигнал до турската фирма, че използва за рекламни цели лицето на прочут терорист. Козметичната фирма се защити, че е избрала образа на Халед Шейх Мохамед за рекламата си, защото не знаела кой е той.
"Избрахме го, защото е космат и много пасваше на нашата реклама. Не знаехме, че е терорист", заяви Мехмет Джан Йълдъз, един от ръководителите на фирмата.
Компанията подбрала снимката на Халед Шейх Мохамед от интернет сайт, в който потребителите качвали най-разнородни снимки, без да посочват на кого са и без да се регистрират.
Ръководителят на турската козметична фирма твърди, че ликът на Халед Шейх Мохамед е бил използван вече и от други компании за рекламни цели. В повечето случаи ставало дума за реклама на медикаменти срещу безсънието.
Източник: БТА