Капитанът на Коста Конкордия се изправи пред съда, заседанието превърна театър в съдебна зала
Капитанът на Коста Конкордия се изправи пред съда, заседанието превърна театър в съдебна зала / снимка: Reuters

Капитанът на туристическия кораб "Коста Конкордия", който на 13 януари т.г. претърпя крушение край италианския бряг, се изправи пред съда, за да изслуша събраните доказателства от разследването на морското бедствие, в което загинаха 32 души, предаде АП.

Над 1000 оцелели, роднини на загиналите и техни адвокати присъстваха на излагането на доказателствата за вината на 51-годишния капитан Франческо Скетино и още осем души, сред които членове на екипажа и представители на собственика на кораба, компанията "Коста Крочиере". Интересът към съдебното заседание беше толкова голям, че се наложи театърът в град Гросето, провинция Тоскана, да бъде превърнат в съдебна зала, за да могат да се поберат всички, които имат законно право да присъстват на слушанията при закрити врати, пише БТА.

През нощта на 13 срещу 14 януари "Коста Конкордия" се приближи опасно близо до тосканския остров Джилио. Лайнерът се натъкна на подводни скали, наклони се към единия си борд и отчасти потъна. Впоследствие капитанът стана обект на унищожителни критики заради факта, че е напуснал кораба, преди да бъдат евакуирани всички.

Скетино отхвърля обвиненията, които още не са му предявени официално. Въз основа на предварителните съдебни заседания през тази седмица съдът ще реши дали капитанът ще бъде съден за многократно убийство, причиняване на корабокрушение и напускане на кораба преди пътниците и екипажа. Ключов е въпросът до каква степен е виновен Скетино и каква е отговорността на екипажа и на "Коста Крочиере", клон на базираната в Маями корпорация "Карнавал".

Същински процес по делото за потъването на "Коста Конкордия" би започнал чак догодина, посочва АП. Агенцията припомня, че миналия месец назначени от съда експерти представиха доклад от 270 страници за събитията през фаталната нощ, основаващ се на данни от записващи устройства, комуникационното оборудване на
кораба, показания на свидетели и други източници.