/ iStock/Getty Images
Край на абонаментните карти и билетите: Люксембург премина към безплатен обществен транспорт, като с тази мярка се превръща в първата страна в света, която предлага подобна услуга на цялата си територия, разказва Франс прес.

"Доволна съм, това е добра екологична мярка. Да не се налага да купуваш карта (25 евро) всеки месец улеснява живота", коментира Анна Бейрао на слизане от трамвай.

"Може би все повече хора ще се качат на градския транспорт. Лично аз ползвам само него и велосипеда си", изразява надежда Тиери, друг пътник.

Люксембург: Първата държава в света с безплатен обществен транспорт от март

"А, безплатно е, не знаех", радостно възкликва Доминик, който чака своя влак до Нанси на централната гара в Люксембург. Чантата му е пълна със стекове с цигари, които са по-евтини във Великото херцогство. Това ще се отрази благоприятно на цената на билета му до Франция.

Автоматите за билети постепенно ще бъдат изтеглени, но на гарите ще останат пунктове за билети за международни пътувания и за първа класа за влака в Люксембург (единственото изключение от безплатните билети).

Тази събота е последният работен ден на гишето на централната гара.

Служителите ще трябва да бъдат преквалифицирани. Те се безпокоят, че още не е ясно какво ще стане с тях.

Кои са десетте най-сигурни за туристите страни през 2020-а (СНИМКИ)

Безплатният превоз, определян като важна социална мярка, ще спестява на 40% от домакинствата (т.е. тези, които използват обществения транспорт) средно по 300 евро годишно.
Мярката е част и от плана за мобилност, целящ да намали задръстванията във Великото херцогство, където преобладаващо превозно средство са автомобилите.
 


Това е най-разпространеният транспорт в Люксембург - 47% от колите се използват за пътуване до работа, а 71% - за развлекателни цели, сочи проучване от 2018 година на Те Ен Ес Илрес (TNS Ilres).

Министърът на устойчивото развитие и инфраструктурата Франсоа Бош, който е еколог, заяви пред АФП, че "наистина е необходимо системата да се промени".

Той мечтае да превърне Люксембург в "лаборатория за мобилността на 21-ви век".
БТА