/ iStock/Getty Images
С помощта на мрежата от радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили астрономи откриха около 40 много древни масивни галактики, известни също като „черни“ галактики, които са се образували по-малко от 2 милиарда години след Големия взрив, предаде АФП.

„За пръв път откриваме толкова голяма популация галактики, датиращи от първите 2 млрд. години от съществуването на Вселената, която се е формирала преди 13,7 млрд. години“, заяви ръководителят на изследването Тао Ван от университета в Токио и Френския комисариат по ядрена енергия. „Това не съответства на сегашните ни теоретични модели за този период от еволюцията на Вселената“, допълва той.

Млечният път се е слял с по-малка галактика

„Черните“ галактики са невидими за космическия телескоп „Хъбъл“
, който изпраща снимки от близо 30 години и изследва дълбините на Вселената, позволявайки да се надникне в миналото.

„Въпросните галактики са като тъмни зони върху направените при видима светлина снимки на небето“, поясни астрофизикът Давид Елбаз от комисариата. „Черните“ галактики обаче са източници на светлина в областта на милиметровите вълни. Това ни помогна да ги открием“, допълва експертът.

Астрономи „претеглиха“ масата на Млечния път

Докато колеги на Ван и Елбаз се съмняваха в съществуването на този тип много древни масивни галактики, международен екип от астрономи се зае с търсенето им, изхождайки от хипотезата, че излъчваната от звездите им светлина е скрита от голямо количество междузвезден прах.

„Събрахме индикации за съществуването им в определени райони на небето и когато насочихме към тях мрежата от радиотелескопи АЛМА в Чили, бяхме изненадани“, отбеляза Елбаз. „След по-малко от две минути галактиките сякаш изникнаха отникъде“, пояснява астрофизикът.