"Откраднат живот", "Полицаите от края на града", "Като две капки вода", "Следвай ме" и "Килерът" ще се състезават за награда в различни категории
За трета подред година град Солун ще бъде домакин на Mediamixx и неговото двайсет и четвъртото издание, но за първи път в история си събитието се провежда през септември. Mediamixx ще бъде открит на 20 септември в 19 ч. в красивите и модернизирани складове на Солунското пристанище - съвсем близо до центъра на града и площад Аристотелус. Организаторите смятат, че Солун дава прекрасни условия за истинско международно медийно събитие и очакват да бъде един добър, интересен, професионален и весел фестивал въпреки новите дати.

Фестивалът е част от събитийния календар на страната и балканския регион вече 24 години. Всяка година събира общност от професионалисти, топ мениджъри, продуценти, актьори, журналисти, рекламисти на годишната среща на хората, от медиите, рекламата и комуникациите.
Програмата включва Golden umbrella awards (Наградите “Златен чадър”), Mediamixx Conference (Конференцията на Медиамикс), The night of the Edaters (Нощта на Рекламоядите) и Mediamixx Off (Извън Медиямикс)

През тази година Фестивалът за телевизионни сериали и формати “Златен чадър” получи безпрецедентен брой кандидатури, включващи широк спектър от изключително висококачествени продукции. С оглед на последните тенденции не само на Балканите и Източна Европа, но и в световен мащаб, тази година Mediamixx включва и нова категория за най-добър развлекателен формат, съобразявайки се с бързо нарастващия успех при разработването на такъв тип продукция.  

За втора поредна година Виктория Елмасиоглу е директор на наградите “Златен чадър”. Виктория е международен продуцент и разпространител на гръцки телевизионни сериали с множество награди. Преди това e редактор в Time Out в Ню Йорк, както и в Zagat. Журито се състои от международни професионалисти с десетилетия опит в медийната и телевизионната индустрия Джони Калимерис - CEO на телевизия Epsilon (Гърция), Ник Паусей - VP Продажби и дистрибуция във FremantleMedia International ( Великобритания), Севда Шишманова - продуцент, директор и журналист, бивш програмен директор на БНТ (България), Марко Новакович - Филмов и телевизионен продуцент, отговорящ за сериалите и филмовата продукция на Националната сръбска телевизия SBC (Сърбия) и Берта Орозко - Изпълнителен директор продажби, TV Azteca ( Испания) 

Тази година за наградите “Златен чадър” участват над 50 продукции от 18 държави: Гърция, България, Словения, Турция, Хърватия, Русия, Словения, Германия, Италия, Франция, Португалия, Швейцария, Испания, Полша, Дания, Египет, Колумбия и Индия. 

Основните категории са Драма, Комедия, Криминален, Уеб, Развлекателен формат

Подкатегории: Режисьор, Кинематография, Звук и музика, Кастинг, Сценарии. 

Традиционните награди, които допълнително ще бъдат раздадени на церемонията са: “Crossing Cultures”, “Smart Investor in Media” и наградата на Солун - града домакин на събитието.

За наградите Mediamixx се състезават:

Най-добра драма – "Откраднат живот"

Най-добра комедия - "Полицаите от края на града"

Най-добър уеб сериал – "Следвай ме", "Килерът"

Най-добър развлекателен формат  - "Като Две капки вода"


Най-успешният български медицински сериал "Откраднат живот" се класира в Топ 3 в категория "Най-добър сценарий" и ще се бори с продукции като Babylon Berlin /Германия/ и Raven /Полша/.

Официалната церемония по награждаването ще се състои на 22 септември от 20.30 ч. (събота), в Warehouse “С” на красивото пристанище в Солун, последвана от традиционното закриващо  Кран парти на Медиамикс. 

Конферентната част ще бъде открита с важната тема за “Бъдещето на свободните медии и разследващата журналистика“ - нови реалности, правни аспекти и финансиране. Дискусията е с подкрепата на Центъра за развитие на медиите и на Антикорупционния фонд. Сред участниците ще видим имената на Франк Радиче, Кирил Вълчев, Асен Григоров, Николай Стайков, представители на всички големи медии в България, както и хора от DW, BBC и NBC.

Другите няколко фокуса на конференцията са “Пътят към Amazon“ със специален гост Изет Пинто. В панелът “Създатели и дистрибутори на съдържание“, участници ще бъдат Никос Кристофору, един от най-големите продуценти на формати в Гърция, Марко Новакович, телевизионен и филмов режисьор, отговарящ за филмовата продукция в сръбската национална телевизия, както и Петър Нунец, с огромни телевизионни проекти и успехи в Словакия и Хърватска.

Изключително интересен и полезен ще бъде панелът “Filming and producing in the Balkans”, снимане и продуциране на Балканите с професионалисти от Гърция, Сърбия, България, Словения и Турция с участници в дискусията като Константин Делиянис, Севда Шишманова, Небоша Брадич, Джака Репансек, Роберт Насков, Марко Струкер. Очаква се и участието на Лефтерис Крецос, новият зам.-министър на Телекомуникациите и медиите в Гърция, Жана Караиванова от Националния филмов център и представители на New Boyana Films. Ще бъде направен портрет на балканския продуцент. Ще бъдат разисквани всички аспекти на продуцирането на Балканите -  законови, креативни, финансови, исторически, както и всички нови тенденции в международното копродуциране. В цялата конференция, участват над 30 лектори от целия регион, както и знакови представители на Европа.

За първи път фестивалът прави много силна кампания в Националната Гръцката телевизия ERT, новият им гигант Epsilon TV, Makedonia TV и познатата и обичана в България MAD TV. Сериозни партньори са голямата медийна група Boussias и Атика в България. Партнират си с модерното гръцко радио Vanilla и много локални солунски радиа и вестници.

В България генерални партньори са Нова Бродкастинг Груп и Нетинфо, получаваме подкрепа от Черноморската банка за развитие и Баумит България. Медийни партньори са БНТ, БНР, БТА, Дарик и Капитал, Webcafe. Два от панелите се организират от Центъра за развитие на медиите и от Асоциацията на Комуникационите директори (БДВО). Очаква се присъствие от страна на асоциацията на рекламодателите (БАР) и на рекламните агенции (БАРА).

Изключителен интерес се очаква и към тазгодишната селекция на “Нощта на рекламоядите“. Тя е подкрепена от Международния Солунски филмов фестивал, защото селекциятa през тази година е посветена на магията на филмовата реклама. Уникално филмово шоу, което обикаля целия свят вече 38 години и спира в Солун в петък, 21 септември, от 19.00 ч. в Warehouse A като част от Рекламната среща на фестивала Mediamixx. Другата тема на професионалистите от рекламата е "Нейтив рекламата - между PR-а и журналистиката" 

Като цяло гостите на Mediamixx ги очаква един супер уикенд в Солун, защото всяка вечер има знаменити партита по море и суша, подкрепени с допълнителната програма на Солун: “Market place“ с нощни пазари, Food fest (фестивал за храна) и музикален фестивал. На фестивала идват съгледвачи от световните медийни пазари: MIP- Кан, NEM - Дубровник, My Market - Дубай, Discop-Africa, Serie-Serie Франция, Balkan series – Гърция. И  тази година част от медийните събития е станалия традиционен международен тенис турнир.  В него се включват както участници във фестивала, така и фенове на тази игра, специално поканени за проявата. Провежда се в два дни. Началото е на 21 септември в 10.00 ч. с официално откриване и начало на срещите. На 22 септември в събота от 13.00 ч. са предвидени финалите, след които е церемонията по награждаване. Мачовете ще  бъдат  на тенис комплекс  “Ракетите“,  който се намира на 15 минути от  центъра . Ще се играе по двойки за мъже и жени.  До момента има записани над  30 участника.

Организаторите очакват всички приятели на Mediamixx през годините и всички колеги занимаващи се с медии, реклама и телекомуникации да дойдат на срещата в Солун от 20 до 22 септември и да се възползваме заедно от тази международна платформа за знание, бизнес и забавление.