NOVA и Executive MBA на Американския университет в България (АУБ) учредяват стипендия, която ще покрие 100% от таксата за обучение в Executive MBA програмата на бъдещия победител в специален конкурс. Нейната цел е да поощри бъдещи и настоящи предприемачи да работят върху решаването на социални проблеми. Новината съобщи президентът на АУБ д-р Дейвид Еванс в сутрешния блок „Здравей, България“.
Инициативата ще даде изява на младите социално ангажирани хора в страната чрез специален конкурс в чест на 20-годишнината на ЕМВА програмата на университета, а ексклузивен медиен партньор на инициативата е NOVA.
Стипендията покрива 100% от академичната такса за EMBA програмата на АУБ, като всички желаещи да се включат в подбора могат да го направят между 24 май и 15 септември 2023 година. Името на победителя ще бъде обявено не по-късно от 6 октомври, а награждаването ще бъде на 20 октомври тази година по време на гала вечер, която ще отбележи 20-годишнината на магистърската програма по бизнес администрация за ръководни кадри на АУБ.
„На фона на динамичната трансформация във всички сфери на живота търсим начин да създадем повече стойност за обществото. Ето защо съвместната стипендия на EMBA програмата и NOVA е посветена на социалното предприемачество. Докато повечето бизнес модели се фокусират върху максимална печалба, при социалното предприемачество печалбата вече не е основен приоритет. Ето защо ни е необходимо нов тип проактивно лидерство, ангажирано да проведе положителна социална трансформация. Това включва усилия за намаляване на бедността, насърчаване на институционална промяна, поощряване на включването, овластяване на жените и опазване на околната среда“, каза президентът на АУБ д-р Дейвид Еванс.
„Подкрепата на социалното предприемачество е кауза, в която Нова Броудкастинг Груп инвестира от почти 10 години. Щастливи сме да бъдем партньор на Американския университет в България в тази инициатива. Уверени сме, че стипендията NOVA EMBA Scholarship ще насърчи бъдещи и настоящи предприемачи да получат необходимите инструменти за усъвършенстване на академичните си познания и постигане на значими бъдещи цели. А това е от огромно значение за развитието и просперитета на обществото ни“, коментира главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Стефана Здравкова.
Кандидатите за NOVA EMBA Scholarship трябва да отговарят на всички общи изисквания за записване в ЕМВА програмата, а в допълнение към стандартния процес на кандидатстване следва да заявят участие и за стипендията. Участниците в конкурса ще бъдат оценявани от жури, в състава на което ще бъдат включени преподаватели от АУБ и представители на NOVA.
За целта бъдещите студенти трябва да подготвят бизнес план с обем от 5 000 до 6 000 думи, който представя тяхна предприемаческа инициатива със социална насоченост. Проектът трябва да описва доизграждане на вече съществуващ или начало на нов бизнес, който решава социален проблем.
За да отговори на всички изисквания, проектът трябва да съдържа елементи като социална или екологична мисия, иновация, устойчивост, ангажираност на заинтересованите страни, измерване на социалното въздействие, финансово и оперативно управление, осъществимост и партньорства за сътрудничество. Кандидатите ще могат да предоставят бизнес плана в нужната степен на детайлност, а в допълнение да приложат и свое професионално резюме, както и документ за владеене на английски език.
Заинтересованите бъдещи студенти могат да кандидатстват за стипендията, преди да бъдат приети в програмата, но ще я получат едва след като завършат процеса по кандидатстване и бъдат одобрени за прием.
В процеса на конкурса журито ще разгледа всички кандидатури и ще избере петима финалисти. Стигналите до заключителната фаза кандидати ще трябва да представят своите проекти на живо пред членовете на журито в Центъра за образование и култура „Илиев“ в Студентски град, София, на 30 септември.
Самите проекти трябва да бъдат качени на: www.aubg.edu/NOVA-emba-scholarship
Въпроси могат да бъдат изпращани на EMBAscholarships@aubg.edu
За Американския университет в България (АУБ):
Вече над 30 години Американският университет в България, създаден от визионери от България и САЩ, обучава млади таланти, които да променят света към по-добро, и отстоява своето мото „Напред и нагоре“. Визията му е да се развива като център за върхови постижения в усвояването на знания, преподаването и екипната работа в Югоизточна Европа. АУБ дава висококачествено американско образование по системата Liberal Arts.
При този модел на висше образование студентът е в центъра на обучението, а приоритетите са стимулирането на критичното мислене, активното учене и креативността. Университетът предлага 14 бакалавърски програми в Благоевград, както и магистърска програма по бизнес администрация за ръководни кадри в София.
АУБ разполага с най-добрата университетска база в региона: комфортни общежития, отличения с награди студентски център „Америка за България“ и най-голямата англоезична библиотека в Югоизточна Европа. Днес в университета се обучават близо 1000 студенти от над 40 държави, а преподавателският състав надхвърля 70 души от над 20 страни. Всяка година АУБ предоставя близо 5 млн. щ.д. за стипендии и финансово подпомагане на най-добрите студенти и така насърчава равните възможности. Висшето училище поддържа програми за обмен с някои от водещите университети в САЩ, сред които Корнел, Йейл, Станфорд, Принстън и др. АУБ е акредитиран както в САЩ от New England Commission of Higher Education, така и в Европа от българската Национална агенция за оценяване и акредитация. В резултат успешно завършилите студенти получават двойна диплома – за САЩ и Европа. АУБ заема водещи позиции в рейтинговата система на българското Министерство на образованието и науката. Общо завършилите Американския университет в България за 30 години са над 5000 души, сплотени в глобална общност и активно подкрепящи развитието на своята Алма матер. Възпитаниците на висшето училище заемат ръководни позиции в международни компании, развиват успешно собствен бизнес или продължават обучението си в престижни университети в цял свят. Сред техните работодатели са Министерският съвет на Република България, Българската народна банка, Организацията на обединените нации, Световната банка, Microsoft, SAP, Citibank, CNN, The New York Times, bTV и др.
За Нова Броудкастинг Груп
Нова Броудкастинг Груп e една от най-големите мултиплатформени медийни и технологични компании в България, част от United Media, член на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group. Развива се изключително динамично и предлага на клиентите и партньорите си голямо разнообразие от телевизионни канали, радио станции, уебсайтове, дигитални платформи и печатни медии. NOVA е новатор в програмирането и пионер в налагането на много международни формати у нас. Подкрепата на българските филми и сериали се превърна в запазена марка на компанията, а авторските уеб продукции и видео проекти допълват богатото портфолио на групата. ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация Reach for Change Bulgaria. Тя се осъществява от 2014 г. насам и е помогнала на над 260 000 деца и младежи от цялата страна. Зад посланието “Довери се на опита” стоят утвърдени журналисти с мисията да информират обективно. Спортните канали и платформи на Нова Броудкастинг Груп предлагат достъп на зрителите и онлайн потребителите до едни от най-атрактивните първенства. Първият премиум платен спортен пакет на пазара DIEMA EXTRA осигурява богато спортно съдържание в общо 4 канала: DIEMA SPORT, DIEMA SPORT 2, DIEMA SPORT 3 и TRACE SPORT STARS, а абонаментната стрийминг платформа PLAY DIEMA XTRA гарантира неограничен достъп до каналите на живо и в HD качество.
Инициативата ще даде изява на младите социално ангажирани хора в страната чрез специален конкурс в чест на 20-годишнината на ЕМВА програмата на университета, а ексклузивен медиен партньор на инициативата е NOVA.
Стипендията покрива 100% от академичната такса за EMBA програмата на АУБ, като всички желаещи да се включат в подбора могат да го направят между 24 май и 15 септември 2023 година. Името на победителя ще бъде обявено не по-късно от 6 октомври, а награждаването ще бъде на 20 октомври тази година по време на гала вечер, която ще отбележи 20-годишнината на магистърската програма по бизнес администрация за ръководни кадри на АУБ.
„На фона на динамичната трансформация във всички сфери на живота търсим начин да създадем повече стойност за обществото. Ето защо съвместната стипендия на EMBA програмата и NOVA е посветена на социалното предприемачество. Докато повечето бизнес модели се фокусират върху максимална печалба, при социалното предприемачество печалбата вече не е основен приоритет. Ето защо ни е необходимо нов тип проактивно лидерство, ангажирано да проведе положителна социална трансформация. Това включва усилия за намаляване на бедността, насърчаване на институционална промяна, поощряване на включването, овластяване на жените и опазване на околната среда“, каза президентът на АУБ д-р Дейвид Еванс.
„Подкрепата на социалното предприемачество е кауза, в която Нова Броудкастинг Груп инвестира от почти 10 години. Щастливи сме да бъдем партньор на Американския университет в България в тази инициатива. Уверени сме, че стипендията NOVA EMBA Scholarship ще насърчи бъдещи и настоящи предприемачи да получат необходимите инструменти за усъвършенстване на академичните си познания и постигане на значими бъдещи цели. А това е от огромно значение за развитието и просперитета на обществото ни“, коментира главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Стефана Здравкова.
Кандидатите за NOVA EMBA Scholarship трябва да отговарят на всички общи изисквания за записване в ЕМВА програмата, а в допълнение към стандартния процес на кандидатстване следва да заявят участие и за стипендията. Участниците в конкурса ще бъдат оценявани от жури, в състава на което ще бъдат включени преподаватели от АУБ и представители на NOVA.
За целта бъдещите студенти трябва да подготвят бизнес план с обем от 5 000 до 6 000 думи, който представя тяхна предприемаческа инициатива със социална насоченост. Проектът трябва да описва доизграждане на вече съществуващ или начало на нов бизнес, който решава социален проблем.
За да отговори на всички изисквания, проектът трябва да съдържа елементи като социална или екологична мисия, иновация, устойчивост, ангажираност на заинтересованите страни, измерване на социалното въздействие, финансово и оперативно управление, осъществимост и партньорства за сътрудничество. Кандидатите ще могат да предоставят бизнес плана в нужната степен на детайлност, а в допълнение да приложат и свое професионално резюме, както и документ за владеене на английски език.
Заинтересованите бъдещи студенти могат да кандидатстват за стипендията, преди да бъдат приети в програмата, но ще я получат едва след като завършат процеса по кандидатстване и бъдат одобрени за прием.
В процеса на конкурса журито ще разгледа всички кандидатури и ще избере петима финалисти. Стигналите до заключителната фаза кандидати ще трябва да представят своите проекти на живо пред членовете на журито в Центъра за образование и култура „Илиев“ в Студентски град, София, на 30 септември.
Самите проекти трябва да бъдат качени на: www.aubg.edu/NOVA-emba-scholarship
Въпроси могат да бъдат изпращани на EMBAscholarships@aubg.edu
За Американския университет в България (АУБ):
Вече над 30 години Американският университет в България, създаден от визионери от България и САЩ, обучава млади таланти, които да променят света към по-добро, и отстоява своето мото „Напред и нагоре“. Визията му е да се развива като център за върхови постижения в усвояването на знания, преподаването и екипната работа в Югоизточна Европа. АУБ дава висококачествено американско образование по системата Liberal Arts.
При този модел на висше образование студентът е в центъра на обучението, а приоритетите са стимулирането на критичното мислене, активното учене и креативността. Университетът предлага 14 бакалавърски програми в Благоевград, както и магистърска програма по бизнес администрация за ръководни кадри в София.
АУБ разполага с най-добрата университетска база в региона: комфортни общежития, отличения с награди студентски център „Америка за България“ и най-голямата англоезична библиотека в Югоизточна Европа. Днес в университета се обучават близо 1000 студенти от над 40 държави, а преподавателският състав надхвърля 70 души от над 20 страни. Всяка година АУБ предоставя близо 5 млн. щ.д. за стипендии и финансово подпомагане на най-добрите студенти и така насърчава равните възможности. Висшето училище поддържа програми за обмен с някои от водещите университети в САЩ, сред които Корнел, Йейл, Станфорд, Принстън и др. АУБ е акредитиран както в САЩ от New England Commission of Higher Education, така и в Европа от българската Национална агенция за оценяване и акредитация. В резултат успешно завършилите студенти получават двойна диплома – за САЩ и Европа. АУБ заема водещи позиции в рейтинговата система на българското Министерство на образованието и науката. Общо завършилите Американския университет в България за 30 години са над 5000 души, сплотени в глобална общност и активно подкрепящи развитието на своята Алма матер. Възпитаниците на висшето училище заемат ръководни позиции в международни компании, развиват успешно собствен бизнес или продължават обучението си в престижни университети в цял свят. Сред техните работодатели са Министерският съвет на Република България, Българската народна банка, Организацията на обединените нации, Световната банка, Microsoft, SAP, Citibank, CNN, The New York Times, bTV и др.
За Нова Броудкастинг Груп
Нова Броудкастинг Груп e една от най-големите мултиплатформени медийни и технологични компании в България, част от United Media, член на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа United Group. Развива се изключително динамично и предлага на клиентите и партньорите си голямо разнообразие от телевизионни канали, радио станции, уебсайтове, дигитални платформи и печатни медии. NOVA е новатор в програмирането и пионер в налагането на много международни формати у нас. Подкрепата на българските филми и сериали се превърна в запазена марка на компанията, а авторските уеб продукции и видео проекти допълват богатото портфолио на групата. ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация Reach for Change Bulgaria. Тя се осъществява от 2014 г. насам и е помогнала на над 260 000 деца и младежи от цялата страна. Зад посланието “Довери се на опита” стоят утвърдени журналисти с мисията да информират обективно. Спортните канали и платформи на Нова Броудкастинг Груп предлагат достъп на зрителите и онлайн потребителите до едни от най-атрактивните първенства. Първият премиум платен спортен пакет на пазара DIEMA EXTRA осигурява богато спортно съдържание в общо 4 канала: DIEMA SPORT, DIEMA SPORT 2, DIEMA SPORT 3 и TRACE SPORT STARS, а абонаментната стрийминг платформа PLAY DIEMA XTRA гарантира неограничен достъп до каналите на живо и в HD качество.