В баровете, кафенетата и ресторантите в Холандия в скоро време може да бъдат отменени т.нар. “щастливи часове”, когато алкохолните напитки се продават на по-ниски от обичайните цени.
Срещу тях се опълчи холандският министър на здравеопазването и спорта Аб Клинк, който е категорично против каквито и да са рекламни акции, при които се предлага евтин алкохол.
Министерството на здравеопазването се осланя на изследвания на университета в Твенте, според които от тези намаления се възползват най-вече момчета и момичета на по 14-15 години.
Аб Клинк възнамерява да убеди местните власти и работещите в тази сфера в необходимостта от прекратяване на всякакви рекламни кампании, които могат да привлекат непълнолетни към употребата на алкохол. БГНЕС цитира данни от изследванията на университета в Твенте, според които едно от всеки три кафенета или бара в Холандия постоянно провежда акции, пропагандиращи алкохола.