Откриха фрагменти от извънземен генетичен материал
Откриха фрагменти от извънземен генетичен материал / netinfo
Международна изследователска група потвърди извънземния произход на съществени компоненти от молекулите на ДНК и РНК, открити в метеорита Марчинсън.

Групата, ръководена от доктор Зита Мартинс от лондонския Импириал Колидж, публикува резултатите от изследванията си в списанието Earth and Planetary Science Letters от 15 юни тази година. Този метеорит бил намерен в Австралия през 1969 г. Един от признаците, които позволяват да се съди за извънземния произход на открития в метеорита органичен материал, била изотопната структура на атомите на въглерода.

Съдържанието на аномално много тежки изотопи на въглерода можело да се обясни само с образуването на изследваните молекули извън Земята. Откриването в метеорита на материал, характерен за молекулите на ДНК и РНК, и потвърждаването на извънземния му произход са способни да доведат до тотално преосмисляне на нашите представи за произхода и еволюцията на живота и на Земята, и във Вселената.

Така стават все повече данните, че животът не само може да съществува и на други планети, но и да се пренася на големи разстояния в Космоса даже в относително високоорганизирана форма.