Ново приложение помага на мюсюлманите да намират ресторанти с подходяща за тях храна. Много мюсюлмани следват набор от религиозни диетични закони и заведенията, предлагащи храна, разрешена съгласно тези закони, се описват като "халал". За мюсюлманите в западните страни намирането на халал ресторант може да бъде предизвикателство, но приложението го прави много по-лесно, пише Voice of America.
Предприемачът Шахад Аманула прекара една седмица в Ню Йорк, разговаряйки със собственици на мюсюлмански ресторанти, кафенета и супермаркети. Той дойде в Голямата ябълка с личната цел да регистрира 200 нови бизнеса в Zabiha - мобилно приложение, което намира ресторанти, предлагащи храна, приготвена според мюсюлманските диетични ограничения.
Аманула основава Zabiha през 1998 г. като уебсайт, който се разраства бързо. Сега той е главен оперативен директор на компанията.
"Когато стартирахме, осъзнахме, че хората сами добавят квартални магазини, за които знаят, в приложението. Някои ресторанти сами се добавят в приложението. Оттогава ние се разраснахме от 200 до над 14 000 ресторанта само в САЩ. През 2023 г. Zabiha беше придобита от Арман Хвая, 21-годишен младеж, чието семейство отдавна използва уебсайта.
"Спомням си, когато за първи път използвах Zabiha, може би бях на пет или шест години. Родителите ми, баба ми и дядо ми дойдоха от Бангладеш и те бяха тези, които имаха приложението на телефона си", казва младежът.
Едно от предизвикателствата пред разширяването на приложението е липсата на единна система за сертифицирането на тази храна, подходяща за мюсюлмани в САЩ.
Екипът на приложението казва, че Zabiha скоро ще разрасне и до онлайн поръчки и доставка, допълва Voice of America.
Предприемачът Шахад Аманула прекара една седмица в Ню Йорк, разговаряйки със собственици на мюсюлмански ресторанти, кафенета и супермаркети. Той дойде в Голямата ябълка с личната цел да регистрира 200 нови бизнеса в Zabiha - мобилно приложение, което намира ресторанти, предлагащи храна, приготвена според мюсюлманските диетични ограничения.
Аманула основава Zabiha през 1998 г. като уебсайт, който се разраства бързо. Сега той е главен оперативен директор на компанията.
"Когато стартирахме, осъзнахме, че хората сами добавят квартални магазини, за които знаят, в приложението. Някои ресторанти сами се добавят в приложението. Оттогава ние се разраснахме от 200 до над 14 000 ресторанта само в САЩ. През 2023 г. Zabiha беше придобита от Арман Хвая, 21-годишен младеж, чието семейство отдавна използва уебсайта.
"Спомням си, когато за първи път използвах Zabiha, може би бях на пет или шест години. Родителите ми, баба ми и дядо ми дойдоха от Бангладеш и те бяха тези, които имаха приложението на телефона си", казва младежът.
Едно от предизвикателствата пред разширяването на приложението е липсата на единна система за сертифицирането на тази храна, подходяща за мюсюлмани в САЩ.
Екипът на приложението казва, че Zabiha скоро ще разрасне и до онлайн поръчки и доставка, допълва Voice of America.