„Дал съм си сметка, че моментът, в който децата ми станат тийнейджъри, аз бих имал друга предприемаческа дейност, но в момента основният ми фокус, това е семейството ми“.
Това споделя писателят, автор на рубриката по NOVA “Хвърчащите хора“ и комуникационен стратег Илиян Любомиров пред главния редактор на Ohnamama.bg Наталия Такова в новия епизод на „Ох, на мама! Podcast”.
Татко на две деца – Сашко и Илиян, той ще бъде ко-водещ на тазгодишното двудневно безплатно Събитие на „Ох, на мама!“ за бременни и родители, което ще се проведе на 17 и 18 май в Event Space 2020 в гр. София.
Събитието е безплатно, но местата са ограничени.
Вижте програмата и се запишете ТУК
Горда мама е половинката му Пипи – Петя Дикова, като двамата често споделят радостта и благодарността си, че са се срещнали и вървят пътя си заедно.
„Аз винаги съм искал да имам голямо семейство, но не си бях представял, че ще имам деца преди да срещна Пипи. В момента, в който станахме гаджета, нещата се развиха бързо (Слава Богу) и успешно с децата, защото знаеш, че темата с репродуктивното здраве е много сериозна . Ние бяхме благословени при нас децата да дойдат, когато искаме и нещата да се случат максимално лесно“.
„Как и кога осъзнах, че съм баща? Аз не съм изпускал моменти от бременностите на Пипи – винаги сме ходили заедно на прегледи, а когато се роди Сашко още нямаше COVID и можеше да се пускат бащи в отделенията – буквално 20 минути след раждането му аз си го прегърнах. Тогава живях заедно с тях в Майчин дом. Работех по това време на панела в “На кафе“ по NOVA и беше много готино, защото всяка сутрин отивах на ефир, поздравявах всички акушерки, които са на смяна, а после се връщах и си прекарвах деня с тях. Те ме научиха как да къпя бебе, например. Не съм имал момент, в който не осъзнавам, но си признавам, че като баща за мен стана чувствително по-силно усещането в момента, в който децата започнаха малко да порастват. Да ти хване пръст, да се засмее, когато му говориш. Сега момчетата могат сами да
се облекат, да се хранят и съответно за нас, като бащи, остават по-забавните неща – можете да отидете да поплувате заедно, да покарате колелета или да „си човъркате нещо по колата“. Признавам си, че макар да общувам на ден с много хора, нищо не може да ме предизвика интелектуално така, както разговорът с малко дете“. Линк за ембед към ТикТок: Ohnamama.bg (@ohnamama.bg) | TikTok
Илиян си спомня и една забавна случка в колата с децата.
„Една сутрин си бях пуснал запис на звук, докато карам децата на градина. 20 минути път. После си го върнах и си засякох колко въпроса съм получил от задните седалки. 71 въпроса! Които варират от Космос, динозаври, през кранове и пътна мрежа до каква музика ще слушаме. И всъщност, стига да имаш спокойствието и сетивата да го оценяваш това нещо, то е супер вълнуващо. Дал съм си сметка, че моментът, в който децата ми станат тийнейджъри, аз бих имал друга предприемаческа дейност, но в момента основният ми фокус, това е семейството ми. Защото това са моментите, които не се наваксват. Детето става на 5,6,7 (години) и това е свършило. Има различни теории за първите 1000 дни, за първите 7, но пак – това време минава бързо. И от тук нататък ти може да имаш по-добра работа, по-лоша работа, може да останеш без работа – всичко може да ти се случи, живеем в много несигурни времена, но мине ли – то е свършило и невъзвръщаемо“.
А кои да основните ценности, на които Илиян Любомиров иска да научи децата си? Вижте тук.
И още: какво ще сподели Илиян за бащинството и какви „татковски въпроси“ ще попита всички експерти – елате и чуйте на събитието на „Ох, на мама!“ на 17 и 18 май.
Направете своята регистрация тук!
Събитието на „Ох, на мама!“ за бременни и родители се осъществява с подкрепата и доверието на нашите генерални спонсори НМ Дженомикс, официален представител на Panorama тест за България, верига хипермаркети Kaufland, Pufies, Teo bebe, Babyology, нашите основни спонсори Valentis , Duchev Clinic , KindyROO, BioGaia , myPOS България, BioNino, Plasmon, Thinkle Stars, Chicco, Gerber, както и на нашите партньори Pepco, ЕЛАНА Фонд Мениджмънт, Chipolino, Bilka, Future Health Bulgaria, IVENTAS, Carve Indoor Ski, Board & Bar, KikkaBoo, Медицински комплекс „Д-р Щерев“ ,DEVIN Изворна, Smart organic, Столето.Бг , 1001 Пантофки, Логос А-Я и Томатис център София.
Медийни партньори на събитието са Радио „Витоша“ и „Тройка на разсъмване“.
Институционален партньор на събитието е "Ла Лече Лига България"