От днес Федерацията на транспортните синдикати (ФТС) към Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) започва поетапни протестни действия във връзка с предстоящото приемане на държавния бюджет и недостатъчните средства, предвидени в него, за устойчив ръст на възнагражденията в градския транспорт в страната. Това съобщиха от пресцентъра на КНСБ.
Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите. Това е само първа стъпка за мирно изразяване на недоволство и несъгласие с така предложения Бюджет 2024 от страна на работещите в системата на градския транспорт, посочват от синдиката.
Искането е за повече средства в държавния бюджет в размер на 37 млн. лв. за целево за увеличение на заплатите в сектора. То е свързано с желанието за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт, казва инж. Александър Шопов, председател на ФТС.
Шофьорите на градския транспорт в София готови на всекидневна стачка (СНИМКИ)
Според транспортните синдикати социалното напрежение в градския транспорт в страната расте с всеки изминал ден поради факта, че заплатите в сектора са изядени от инфлацията и изпреварващия ръст на доходите в частния сектор. Всекидневно напускат служители, които търсят по-добри условия на труд в частния сектор, макар и на по-ниско квалифицирани работни позиции. На мястото на пенсионираните служители не постъпват нови заради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспектива.
Всичко това води до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от дружествата. Този положен извънреден труд пряко оказва негативно влияние върху безопасността, която предлага градският транспорт, обръщат внимание от ФТС.
Липсата на кадри е повсеместна – от водачи, през инженерен персонал до механици, обслужващ и почистващ персонал, посочват синдикатите и допълват, че не са получили разбиране нито от финансовия министър Асен Василев, нито от транспортния министър Георги Гвоздейков.
На 7 декември служители на Агенция „Пътна инфраструктура", членове на КНСБ, затвориха автомагистрала „Хемус" с протест за по-високи заплати.Синдикатът настоява за увеличение на заплатите на работещите в АПИ с 20 процента с бюджета за 2024 година. Ръководството на синдикат „Пътно дело" - КНСБ и служителите на Агенция „Пътна инфраструктура" са изпратили декларация до министъра на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, до министъра на финансите Асен Василев, както и до председателя на УС на АПИ инж. Ясен Йорданов, в която искат увеличение на възнагражденията. В декларацията се посочва, че за това са нужни малко над 17 млн. лева, с които ще се повишат работните заплати на 2417 служители в АПИ.
Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите. Това е само първа стъпка за мирно изразяване на недоволство и несъгласие с така предложения Бюджет 2024 от страна на работещите в системата на градския транспорт, посочват от синдиката.
Искането е за повече средства в държавния бюджет в размер на 37 млн. лв. за целево за увеличение на заплатите в сектора. То е свързано с желанието за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт, казва инж. Александър Шопов, председател на ФТС.
Шофьорите на градския транспорт в София готови на всекидневна стачка (СНИМКИ)
Според транспортните синдикати социалното напрежение в градския транспорт в страната расте с всеки изминал ден поради факта, че заплатите в сектора са изядени от инфлацията и изпреварващия ръст на доходите в частния сектор. Всекидневно напускат служители, които търсят по-добри условия на труд в частния сектор, макар и на по-ниско квалифицирани работни позиции. На мястото на пенсионираните служители не постъпват нови заради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспектива.
Всичко това води до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от дружествата. Този положен извънреден труд пряко оказва негативно влияние върху безопасността, която предлага градският транспорт, обръщат внимание от ФТС.
Липсата на кадри е повсеместна – от водачи, през инженерен персонал до механици, обслужващ и почистващ персонал, посочват синдикатите и допълват, че не са получили разбиране нито от финансовия министър Асен Василев, нито от транспортния министър Георги Гвоздейков.
На 7 декември служители на Агенция „Пътна инфраструктура", членове на КНСБ, затвориха автомагистрала „Хемус" с протест за по-високи заплати.Синдикатът настоява за увеличение на заплатите на работещите в АПИ с 20 процента с бюджета за 2024 година. Ръководството на синдикат „Пътно дело" - КНСБ и служителите на Агенция „Пътна инфраструктура" са изпратили декларация до министъра на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, до министъра на финансите Асен Василев, както и до председателя на УС на АПИ инж. Ясен Йорданов, в която искат увеличение на възнагражденията. В декларацията се посочва, че за това са нужни малко над 17 млн. лева, с които ще се повишат работните заплати на 2417 служители в АПИ.