Министърът на образованието Красимир Вълчев е разпоредил през следващите дни да не се пишат отсъствия на ромските ученици, чиито родители се подплашиха и ги прибраха от училище заради слухове за отнемането им.
Децата от опразненото ямболско училище се връщат в клас (ВИДЕО)
"Казал съм един-два дена да не пишат отсъствия, защото не можем да виним родителите и децата, че са били използвани. Необходим е толеранс от няколко дни“, разясни министърът.
Тролове и пастори в кв. "Надежда" са изиграли роля, за да се създаде паниката сред родителите, че ще им отнемат децата, потвърди той и думите на премиера.
Несполучлив опит за всяване на паника със слухове за отнемане на деца е имало и в столичния ромски квартал "Факултета". Това е станало миналата седмица, разкри още Красимир Вълчев.
Премиерът заподозря партийни пастори зад паниката в ромските училища
В София внушенията, че ще се отнемат деца са били направени "не по електронен път, а чрез обикаляне на квартала, уточни Вълчев. Той обобщи, че истерията е била най-голяма в Сливен, а в Карнобат, Сунгурларе и Ямбол не е достигнала чак такива размери.
Държавата успокои ромите: Няма да отнемаме децата ви, това е провокация
"Създалата се паника, че ще бъдат отнемани ромски деца в Сливен, е груба манипулация, дезинформация и престъпна злоупотреба със страховете на родителите, което граничи с опит да се разруши образователната система", категоричен беше образователният министър.
Паника в Сливен: Ромите от „Надежда” опразниха за минути две училища – прибраха си децата (ВИДЕО)
„Разговорите с родителите не ми дават основание да кажа кой е източникът на дезинформацията, тръгнала от клипове. Явно имаме роля на тролове и на пастори в квартал „Надежда“ - не мога да кажа дали са евангелистки или протестантски. В голяма степен трябва да се уточни, че не става дума за всички пастори. Някой се е изкушил да използва политически това - в основата са групите, които са се организирали срещу несъществуващата Стратегия за детето. Очевидно може срещу нещо несъществуващо да се получи истерия, това се е случило“, коментира просветният министър. Вълчев участва в кръгла маса на тема „Конкурентоспособност 2030/ Ключови компетентности за успех“.
Децата от опразненото ямболско училище се връщат в клас (ВИДЕО)
"Казал съм един-два дена да не пишат отсъствия, защото не можем да виним родителите и децата, че са били използвани. Необходим е толеранс от няколко дни“, разясни министърът.
Тролове и пастори в кв. "Надежда" са изиграли роля, за да се създаде паниката сред родителите, че ще им отнемат децата, потвърди той и думите на премиера.
Несполучлив опит за всяване на паника със слухове за отнемане на деца е имало и в столичния ромски квартал "Факултета". Това е станало миналата седмица, разкри още Красимир Вълчев.
Премиерът заподозря партийни пастори зад паниката в ромските училища
В София внушенията, че ще се отнемат деца са били направени "не по електронен път, а чрез обикаляне на квартала, уточни Вълчев. Той обобщи, че истерията е била най-голяма в Сливен, а в Карнобат, Сунгурларе и Ямбол не е достигнала чак такива размери.
Държавата успокои ромите: Няма да отнемаме децата ви, това е провокация
"Създалата се паника, че ще бъдат отнемани ромски деца в Сливен, е груба манипулация, дезинформация и престъпна злоупотреба със страховете на родителите, което граничи с опит да се разруши образователната система", категоричен беше образователният министър.
Паника в Сливен: Ромите от „Надежда” опразниха за минути две училища – прибраха си децата (ВИДЕО)
„Разговорите с родителите не ми дават основание да кажа кой е източникът на дезинформацията, тръгнала от клипове. Явно имаме роля на тролове и на пастори в квартал „Надежда“ - не мога да кажа дали са евангелистки или протестантски. В голяма степен трябва да се уточни, че не става дума за всички пастори. Някой се е изкушил да използва политически това - в основата са групите, които са се организирали срещу несъществуващата Стратегия за детето. Очевидно може срещу нещо несъществуващо да се получи истерия, това се е случило“, коментира просветният министър. Вълчев участва в кръгла маса на тема „Конкурентоспособност 2030/ Ключови компетентности за успех“.