Красимир Вълчев
Красимир Вълчев / БГНЕС
Емисари пробвали да паникьосат и жителите на столичния кв. Факултета
Министърът на образованието Красимир Вълчев е разпоредил през следващите дни да не се пишат отсъствия на ромските ученици, чиито родители се подплашиха и ги прибраха от училище заради слухове за отнемането им.

Децата от опразненото ямболско училище се връщат в клас (ВИДЕО)


"Казал съм един-два дена да не пишат отсъствия, защото не можем да виним родителите и децата, че са били използвани. Необходим е толеранс от няколко дни“, разясни министърът.

Тролове и пастори в кв. "Надежда" са изиграли роля, за да се създаде паниката сред родителите, че ще им отнемат децата, потвърди той и думите на премиера.
Несполучлив опит за всяване на паника със слухове за отнемане на деца е имало и в столичния ромски квартал "Факултета". Това е станало миналата седмица, разкри още Красимир Вълчев.

Премиерът заподозря партийни пастори зад паниката в ромските училища

В София внушенията, че ще се отнемат деца са били направени "не по електронен път, а чрез обикаляне на квартала, уточни Вълчев. Той обобщи, че истерията е била най-голяма в Сливен, а в Карнобат, Сунгурларе и Ямбол не е достигнала чак такива размери.

Държавата успокои ромите: Няма да отнемаме децата ви, това е провокация

"Създалата се паника, че ще бъдат отнемани ромски деца в Сливен, е груба манипулация, дезинформация и престъпна злоупотреба със страховете на родителите, което граничи с опит да се разруши образователната система", категоричен беше образователният министър.

Паника в Сливен: Ромите от „Надежда” опразниха за минути две училища – прибраха си децата (ВИДЕО)


„Разговорите с родителите не ми дават основание да кажа кой е източникът на дезинформацията, тръгнала от клипове. Явно имаме роля на тролове и на пастори в квартал „Надежда“  - не мога да кажа дали са евангелистки или протестантски. В голяма степен трябва да се уточни, че не става дума за всички пастори. Някой се е изкушил да използва политически това - в основата са групите, които са се организирали срещу несъществуващата Стратегия за детето. Очевидно може срещу нещо несъществуващо да се получи истерия, това се е случило“, коментира просветният министър. Вълчев участва в кръгла маса на тема „Конкурентоспособност 2030/ Ключови компетентности за успех“.