В Оперативния център на Wizz Air не са знаели, че Летище Пловдив е затворено и затова са решили да пренасочат самолетите си към в тази посока в нощта на събота срещу неделя. Това заяви за Дарик директорът на аеропорта Владимир Щърбанов.
„Просто някой е пропуснал, че в тази част на денонощието такова летище не съществува и че работното ни време е от 06.00 до 22.00 часа", допълни той и уточни, че решение да се каца някъде или не се взима само от командира на самолета.
Разследват аварийното кацане на двата самолета на Уиз Еър
Щърбанов подчерта, че когато се планира полет, се набелязва и резервно работещо летище, където да се кацне, ако по някаква причина не може да се кацне на основния аеропорт. Той бе категоричен, че полети извън работното време на Летище Пловдив се приемат и обслужват след предварителна заявка и потвърждение от летищния оператор, като заявките се изпращат минимум 12 часа по-рано.
„Това, което ние направихме в събота срещу неделя, беше, че се постарахме да облекчим страданието на пътниците да не седят в самолета до 6.00 часа сутринта, когато трябваше да отворим", разказа още Щърбанов.
Летище Пловдив през нощта не съществува, оправда се за хаоса шефът на аеропорта
„В България има пет летища, които са сертифицирани за граждански полети и те са в София, Пловдив, Варна, Бургас и Горна Оряховица. Двата самолета, решили да кацнат в Пловдив, са можели да го направят и в друга държава", каза още той.
„Когато ме уведомиха, че някой ще извършва кацане на Летище Пловдив, самолетът вече беше над Младежкия хълм", разказа още директорът на аеропорта.
От ДП "Ръководство на въздушното движение" съобщават, че са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета.
Упоменаването на резервно летище е задължителен елемент при попълване на полетните планове от съответната авиокомпания, в случай на невъзможност за кацане на основното летище. В конкретната ситуация на 21 ноември 2015 г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив.
"ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях", се казва още на сайта на държавното предприятие.