Ако до 2019 г. не започнем строителството на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, има риск да загубим безвъзмездното европейско финансиране за проекта и да се наложи той да бъде завършен със средства от бюджета, което е безотговорно. Това заявява министър Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройство.
Проектът на магистрала "Струма" в Дефилето разгневи жителите на община Кресна
По думите му държавата разглежда всичките пет варианта за трасе през Кресненското дефиле, като целта е да се избере този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване.
Нов вариант за Кресненското дефиле ще спасява и хора, и гущери
Министър Нанков уточнява, че от икономическа и екологична гледна точка най-оптимален е полуизточният вариант, като той предвижда запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове.
Идеята за дълъг 15 км тунел по магистрала "Струма" да се преосмисли, зоват експерти
В проекта е включено и изграждането на обходен път на Кресна, с което ще се обезопаси трафикът в града. В посока София движението ще бъде се изнесено от дефилето в източна посока. Той допълва, че Кресненското дефиле е най-сеизмично тежкият и сложен район в България и затова не е безопасно да се строи тунел.
38 000 автомобила - пикът на трафика по магистрала "Тракия"
Регионалният министър добавя още, че в края на годината ще има и готови планове за разширяването на магистрала "Тракия" от София до Пловдив. В момента се извършват анализ и оценка на сервитутите и проучвания за изграждане на още по една лента в двете посоки.
По думите му през 2018 г. може да започне проектиране и остойностяване на уширението.
Проектът на магистрала "Струма" в Дефилето разгневи жителите на община Кресна
По думите му държавата разглежда всичките пет варианта за трасе през Кресненското дефиле, като целта е да се избере този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване.
Нов вариант за Кресненското дефиле ще спасява и хора, и гущери
Министър Нанков уточнява, че от икономическа и екологична гледна точка най-оптимален е полуизточният вариант, като той предвижда запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове.
Идеята за дълъг 15 км тунел по магистрала "Струма" да се преосмисли, зоват експерти
В проекта е включено и изграждането на обходен път на Кресна, с което ще се обезопаси трафикът в града. В посока София движението ще бъде се изнесено от дефилето в източна посока. Той допълва, че Кресненското дефиле е най-сеизмично тежкият и сложен район в България и затова не е безопасно да се строи тунел.
БГНЕС, архив
Регионалният министър добавя още, че в края на годината ще има и готови планове за разширяването на магистрала "Тракия" от София до Пловдив. В момента се извършват анализ и оценка на сервитутите и проучвания за изграждане на още по една лента в двете посоки.
По думите му през 2018 г. може да започне проектиране и остойностяване на уширението.