Автомагистрала „Струма“ е надрегионален проект, затова Министерство на регионалното развитие и благоустройството заедно с Агенция „Пътна инфраструктура“ работим усилено за завършване на всички участъци от автомагистралата, включително и най-проблемния участък от гледна точка на пътна безопасност, теренна сложност и екологична целесъобразност – Кресненското дефиле. Това отговори в пленарна зала министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на питане на народните представители от ГЕРБ Даниела Савеклиева, Георги Динев, Александър Мацурев, Стефан Апостолов и Димитър Гамишев колко е забавянето по процедурата по строителството на ЛОТ 3.2 – Крупник – Кресна, ще се прави ли нов търг, до какъв етап е най-проблемният участък Кресненското дефиле и няма ли да доведе до загуба на средства и дори да се връщат такива за цялата автомагистрала.
Министър Нанков коментира, че заложените в графика срокове са оптимизирани така, че строителството на автомагистралата да приключи във времевата рамка на програмния период, а именно декември 2023 г.
Той уточни, че за Лот 3.1. „Благоевград – Крупник“ и Лот 3.3. „Кресна – Сандански“ има проведени процедури и сключени договори за проектиране и строителство и строителен надзор. По обектите се работи съобразно сроковете, заложени договорите.
В средата на трасето на Лот 3.1 попада тунел с дължина 2 км северно от с. Железница. За проектирането и строителството на тунела е обявена открита процедура, която в началото на април тази година е прекратената с решение на Управителния съвет на АПИ, което е наложило в най-кратък срок документацията да бъде актуализирана и обществената поръчка – обявена отново. Работи се по изготвянето на нови тръжни документи, като се предвижда обектът да бъде разделен на три подучастъка. За всеки един от тях ще бъде избран съответен изпълнител. Предвижда се до края на м. февруари 2018 г. да бъде избран изпълнител за проектиране и строителство тунел „Железница“.
За най-сложния участък както от техническа, така и от екологична гледна точка – Кресненското дефиле до този момент не е обявена тръжна процедура.
Министър Нанков уточни,че АПИ е предприела необходимите действия за изработване и попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на проекта със средства от Европейския съюз. Планирано е края на 2017 г. тръжните процедури за избор на изпълнител на строителството и за строителен надзор да бъдат обявени и до средата на 2018 г. да има избрани изпълнители за обект: АМ „Струма“ Лот 3.2, в случай че няма обжалване на някоя процедура.
„При спазване на заложените срокове в графика, т.е. без продължителни и необосновани обжалвания на решенията, взети от съответните институции, имащи отношение към изграждането на АМ „Струма“ Лот 3.2, строителството на обекта реално е напълно възможно да приключи до края на програмния период без да губим европейски средства, респективно – да оползотворим финансовия ресурс по оперативната програма”, категоричен бе министър Нанков.
Министър Нанков коментира, че заложените в графика срокове са оптимизирани така, че строителството на автомагистралата да приключи във времевата рамка на програмния период, а именно декември 2023 г.
Той уточни, че за Лот 3.1. „Благоевград – Крупник“ и Лот 3.3. „Кресна – Сандански“ има проведени процедури и сключени договори за проектиране и строителство и строителен надзор. По обектите се работи съобразно сроковете, заложени договорите.
В средата на трасето на Лот 3.1 попада тунел с дължина 2 км северно от с. Железница. За проектирането и строителството на тунела е обявена открита процедура, която в началото на април тази година е прекратената с решение на Управителния съвет на АПИ, което е наложило в най-кратък срок документацията да бъде актуализирана и обществената поръчка – обявена отново. Работи се по изготвянето на нови тръжни документи, като се предвижда обектът да бъде разделен на три подучастъка. За всеки един от тях ще бъде избран съответен изпълнител. Предвижда се до края на м. февруари 2018 г. да бъде избран изпълнител за проектиране и строителство тунел „Железница“.
За най-сложния участък както от техническа, така и от екологична гледна точка – Кресненското дефиле до този момент не е обявена тръжна процедура.
Министър Нанков уточни,че АПИ е предприела необходимите действия за изработване и попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на проекта със средства от Европейския съюз. Планирано е края на 2017 г. тръжните процедури за избор на изпълнител на строителството и за строителен надзор да бъдат обявени и до средата на 2018 г. да има избрани изпълнители за обект: АМ „Струма“ Лот 3.2, в случай че няма обжалване на някоя процедура.
„При спазване на заложените срокове в графика, т.е. без продължителни и необосновани обжалвания на решенията, взети от съответните институции, имащи отношение към изграждането на АМ „Струма“ Лот 3.2, строителството на обекта реално е напълно възможно да приключи до края на програмния период без да губим европейски средства, респективно – да оползотворим финансовия ресурс по оперативната програма”, категоричен бе министър Нанков.