Тази сутрин е възстановено движението през тунела към столичния квартал „Люлин“. За това съобщи в профила си във фейсбук кметът на София Йорданка Фандъкова.
„През последните седем месеца той беше цялостно ремонтиран, като това е първият основен ремонт от неговото построяване преди повече от 30 години“, посочва Фандъкова. По думите ѝ освен нови пътни ленти и трамвайно трасе, тунелът вече е с ново осветление, облицовки по стените и видеонаблюдение.
Ремонтът на тунел „Люлин“ започна на 21 юли 2022 г. Предвиждаше се ремонтните дейности да струват близо 12 млн. лева.
“Качеството е съвсем прилично. Имаме ново модерно осветление, нови облицовки по стените, нова пътна маркировка. Ремонтът беше належащ заради конструкцията на тунела. Подпорните стени бяха в изключително лошо състояние от годините и от солта. Тунелът беше опасен преди да започнем строителството”, обясни пред NOVA инж. Ангел Джоргов, зам.-кмет на София по строителството.
Той допълни, че новата облицовка на тунела позволява миене. То ще бъде извършване в нощните часове, когато няма засилен трафик.
Обновени са още пътните платна и тротоарите от двете страни на тунела. Поставено е и табло, което отмерва скоростта, с която се движат колите. Позволената в тунела е 50 км/ч.
Затварянето на тунела през последните няколко месеца доведе до проблеми с трафика и образуването на огромни тапи в тази част на София.
От днес започва и изграждане на канализация в кв.“Драгалевци”. Затваря се участък от бул. “Черни връх” над Софийски околовръстен път.
„През последните седем месеца той беше цялостно ремонтиран, като това е първият основен ремонт от неговото построяване преди повече от 30 години“, посочва Фандъкова. По думите ѝ освен нови пътни ленти и трамвайно трасе, тунелът вече е с ново осветление, облицовки по стените и видеонаблюдение.
Ремонтът на тунел „Люлин“ започна на 21 юли 2022 г. Предвиждаше се ремонтните дейности да струват близо 12 млн. лева.
“Качеството е съвсем прилично. Имаме ново модерно осветление, нови облицовки по стените, нова пътна маркировка. Ремонтът беше належащ заради конструкцията на тунела. Подпорните стени бяха в изключително лошо състояние от годините и от солта. Тунелът беше опасен преди да започнем строителството”, обясни пред NOVA инж. Ангел Джоргов, зам.-кмет на София по строителството.
Той допълни, че новата облицовка на тунела позволява миене. То ще бъде извършване в нощните часове, когато няма засилен трафик.
Обновени са още пътните платна и тротоарите от двете страни на тунела. Поставено е и табло, което отмерва скоростта, с която се движат колите. Позволената в тунела е 50 км/ч.
Затварянето на тунела през последните няколко месеца доведе до проблеми с трафика и образуването на огромни тапи в тази част на София.
От днес започва и изграждане на канализация в кв.“Драгалевци”. Затваря се участък от бул. “Черни връх” над Софийски околовръстен път.