Електронната система за свързаност между екипите за спешна помощ и болниците ще заработи още през следващата седмица. Това обяви на брифинг служебният министър на здравеопазването д-р Асен Меджидиев.
„Когато една линейка поеме спешен случай, веднага ще може да намери най-близката болница, в която има свободни легла. Пациентът няма да бъде разкарван по болниците, както се случваше доста често. Няма да има и възможност за отказ от хоспитализация“, посочи министър Меджидиев за предстоящата работа на системата.
Министърът на здравеопазването увери, че новоизградената електронна система за свързаност ще допринесе за възможно най-бързото придвижване на линейките, които ще бъдат оборудвани с таблети и GPS. Това от своя страна ще даде ценно време на медиците да се погрижат за състоянието на пациентите.
Задължение на всяко болнично заведение ще бъде да актуализира информацията за свободни легла, стана ясно на пресконференцията.
На нея служебният министър на електронното управление Георги Тодоров отбеляза, че изграждането на системата е плод на добрата работа на междуведомствените екипи, както и че тя ще даде „ценни секунди“, които ще допринесат за спасяването на човешки животи.
Изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ АД Ивайло Филипов обясни, че Националната здравноинформационна система, в т.ч. и новоизграденият от ИО регистър на болниците, е интегриран със системите на спешна помощ и с GPS-ите на линейките. „Имаме над 350 лечебни заведения, 52 спешни отделения, 3 700 структурни болнични отделения, 27 ЦСМП-та със 170 филиала към тях и над 500 линейки. Всички те вече са свързани и всички участници в процеса в реално време виждат общия брой на болничните легла, колко от тях са заети и колко са свободни“, каза Филипов.
Той посочи още, че на таблетите, с които са оборудвани всички линейки, в реално време се визуализират най-близките 3 лечебни заведения, с оглед патологията на конкретния пациент. По този начин от една страна се намалява времето за транспортиране на пациента, а от друга страна се гарантира, че той ще бъде хоспитализиран в лечебно заведение, което да му окаже качествена и навременна медицинска помощ.
„Когато една линейка поеме спешен случай, веднага ще може да намери най-близката болница, в която има свободни легла. Пациентът няма да бъде разкарван по болниците, както се случваше доста често. Няма да има и възможност за отказ от хоспитализация“, посочи министър Меджидиев за предстоящата работа на системата.
Министърът на здравеопазването увери, че новоизградената електронна система за свързаност ще допринесе за възможно най-бързото придвижване на линейките, които ще бъдат оборудвани с таблети и GPS. Това от своя страна ще даде ценно време на медиците да се погрижат за състоянието на пациентите.
Задължение на всяко болнично заведение ще бъде да актуализира информацията за свободни легла, стана ясно на пресконференцията.
На нея служебният министър на електронното управление Георги Тодоров отбеляза, че изграждането на системата е плод на добрата работа на междуведомствените екипи, както и че тя ще даде „ценни секунди“, които ще допринесат за спасяването на човешки животи.
Изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ АД Ивайло Филипов обясни, че Националната здравноинформационна система, в т.ч. и новоизграденият от ИО регистър на болниците, е интегриран със системите на спешна помощ и с GPS-ите на линейките. „Имаме над 350 лечебни заведения, 52 спешни отделения, 3 700 структурни болнични отделения, 27 ЦСМП-та със 170 филиала към тях и над 500 линейки. Всички те вече са свързани и всички участници в процеса в реално време виждат общия брой на болничните легла, колко от тях са заети и колко са свободни“, каза Филипов.
Той посочи още, че на таблетите, с които са оборудвани всички линейки, в реално време се визуализират най-близките 3 лечебни заведения, с оглед патологията на конкретния пациент. По този начин от една страна се намалява времето за транспортиране на пациента, а от друга страна се гарантира, че той ще бъде хоспитализиран в лечебно заведение, което да му окаже качествена и навременна медицинска помощ.