ПЕС стартира мощна кампания, насочена към развитието на младежите
ПЕС стартира мощна кампания, насочена към развитието на младежите / снимка: ПЕС, пресслужба

ПЕС стартира кампанията за Европейския план за младежта. Социалистите искат да бъдат отпуснати 20 млрд. евро за младите хора до 2020 г. Идеята е парите да отидат за Младежката гаранция, която се превърна в основен инструмент за борба с безработицата сред младежите в Европа.

Планът на ПЕС станал известен като плана „Станишев" стъпва на четири основни стълба - мерки за справяне с безработицата, достъп до образование, култура и грижа за децата. Социалистите посочват, че младите хора стават все по-антиевропейски настроени. За факта, че младежката гаранция е работещ модел от ПЕС посочиха, че за последните три години младежката безработица в Брюксел е намаляла с 30%. Така на 5000 младежи им е била намерена работа, а на 1000 - стаж. 64% от стажантите са си намерили работа след това, показва анализът на ПЕС.

"Идеята е да покажем загриженост и конкретни мерки от страна на ЕС и страните-членки за младото поколение още от детската градина през училището и университета до пазара на труда", коментира лидерът на европейските социалисти Сергей Станишев.

За плана е нужно да се преструктурира финансовата рамка на Европейския съюз. Всички институции ще трябва да излязат с позиции. А Станишев се зарече битката да започне още от днес:

"Най-важното е тази кампания да стигне до всички европейски страни. Моята амбиция е едно от първите публични събития да бъде в България и то още през юли, за да чуят младите хора за този план и да започне един натиск. Юли месец предстои и летният лагер на младежката организация на ПЕС, която ще има над 1000 младежи от всички страни-членки и това ще даде старта за влизането на тази кампания в 28 държави-членки", допълни Станишев.

По покана на Станишев на откриването на кампанията дойдоха европейски политици, представители на международни младежки организации и синдикати.