Орязването на парите за София за ВиК структура са мотивирани от два фактора – първият е концентрацията на средства в София в сравнение с по-бедни региони в страната. БВП в София е в пъти повече. Тези неравновесия ще се задълбочат. Това съобщи вицепремиерът по управление на европейските средства Атанас Пеканов.
В предишната версия на Плана бяха отделени 560 млн. лева за София. Начинът, по който беше рамкирано, не служеше за социалната и териториална кохезия – равно и хоризонтално развитие на страната ни. Всяка промяна обаче има и технически промени – концесионер е „Софийска вода“, което означава, че би имало проблем с държавната помощ, която би била неправомерна, обясни Пеканов.
Атанас Пеканов: Средствата по Плана за възстановяване и устойчивост не са застрашени
200 млн. лева са орязани за канализация и ВиК структура в София, алармираха от ГЕРБ-СДС и обещаха, че настояват тези пари да бъдат върнати обратно в Националния план за възстановяване и устойчивост.
"България не трябва да се движи на две скорости и да се гарантира, че развитието между Северна и Южна България трябва да е равномерно. По думите му обаче няма експертна оценка и яснаобосновка дали ще има икономически интерес край Горна Оряховица за интермодален терминал, отговори Пеканов на въпрос защо е отпаднал такъв проект от Плана за възстановяване", посочи Пеканов.
В предишната версия на Плана бяха отделени 560 млн. лева за София. Начинът, по който беше рамкирано, не служеше за социалната и териториална кохезия – равно и хоризонтално развитие на страната ни. Всяка промяна обаче има и технически промени – концесионер е „Софийска вода“, което означава, че би имало проблем с държавната помощ, която би била неправомерна, обясни Пеканов.
Атанас Пеканов: Средствата по Плана за възстановяване и устойчивост не са застрашени
200 млн. лева са орязани за канализация и ВиК структура в София, алармираха от ГЕРБ-СДС и обещаха, че настояват тези пари да бъдат върнати обратно в Националния план за възстановяване и устойчивост.
"България не трябва да се движи на две скорости и да се гарантира, че развитието между Северна и Южна България трябва да е равномерно. По думите му обаче няма експертна оценка и яснаобосновка дали ще има икономически интерес край Горна Оряховица за интермодален терминал, отговори Пеканов на въпрос защо е отпаднал такъв проект от Плана за възстановяване", посочи Пеканов.