Пациентите се оплакват от лошо отношение и нерегламентирани плащания
Пациентите се оплакват от лошо отношение и нерегламентирани плащания / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Пациентите се оплакват от лошо отношение и нерегламентирани плащания
60097
Пациентите се оплакват от лошо отношение и нерегламентирани плащания
  • Пациентите се оплакват от лошо отношение и нерегламентирани плащания

Нерегламентирано заплащане на медицинските услуги, неяснота относно цените на медицинските изделия, както и непрофесионално отношение на лекари и медицински персонал към онкоболни пациенти. По тези теми са най-честите оплаквания на потребители, постъпвали на специализираното звено „Гореща линия” към Министерството на здравеопазването в рамките на миналата година. Това разкара за Дарик инж. Анелия Димова, която отговаря на телефона за граждани.

Според нея обаче всички пациенти, които имат запитване във връзка с общопрактикуващите лекари, както и с лекарите специалисти, би трябвало да се обръщат към Националната здравноосигурителна каса, която всъщност контролира дейността на лекарите.

Отказан достъп до медицинска помощ е сред основните мотиви, провокирали пациентите да потърсят съдействие чрез специализираното звено „Гореща линия”, допълва Димова.

„Защото в отдалечените места липсват общопрактикуващи лекари, липсват лекари специалисти, има болни, които са тежкоподвижни, с увреждания, и това нарушава техните здравноосигурителни права”, обясни тя.

„Изключително много сигнали получаваме за недобрата организация на ТЕЛК - затруднена е процедурата за явяване пред ТЕЛК, липсват направления, което налага заплащане на прегледите. Друго оплакване, което много често получаваме, е, че не се предоставя информация на пациента относно неговото лечение, предстоящите манипулации, избора на лекарства, възможните рискове”, допълни още Димова.

Много са оплакванията и от дейността на стоматолозите, категорична е Димова. Тези жалби обаче трябвало да бъдат насочвани по-скоро към касата или към Българския зъболекарски съюз, отколкото към Здравното министерство.

От началото на своето съществуване, на горещата линия са получени над 18 000 запитвания, жалби и молби, като 9000 от тях са постъпили само през 2012 г. Повече информация за достъп до горещата линия е публикувана на страницата на ведомството.