Какво включва понятието „пътно транспортно средство”, както и „плажна принадлежност” с оглед новите разпоредби в Закона за черноморското крайбрежие, ще проучват експертите на Министерството на туризма. Това стана ясно по време на приемането на първо четене в Комисията по околна среда на законодателните изменения. Според тях всеки, разположил пътно превозно средство или плажна принадлежност на дюна, може да бъде глобен, като санкцията започва от 500 лева.
Как на практика ще се прилагат тези разпоредби, както и къде точно се намират дюните по плажовете, обаче от Министерството на туризма все още не знаят.
Правителството забрани хавлиите и чадърите на плажовете с дюни
Целта на промените на в Закона за черноморското крайбрежие, според експертите на министерството на туризма, е да опазят дюните, както и да прецизират санкциите за нарушителите.
Според така разписаните текстове обаче, ако поставиш плажен чадър на дюна, можеш да получиш глоба от 500 лева. Затова заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева се ангажира между двете четения на измененията да бъде прецизирано понятието „плажна принадлежност“, както и „пътно превозно средство“. Второто е важно, за да се регламентира е ли нарушение на закона да преминеш с нерегистрирана каруца или колело през подобна природна забележителност, стана ясно в хода на дискусията.
Дюните на „Смокиня” са безвъзвратно изгубени?
А знаем ли къде точно се намират дюните, които ще пазим, обясни заместник-министър Георгиева:
„В момента работи група с участието на колеги от Министерство на регионалното развитие, на околната среда и водите, кадастърът, за да можем наистина да определят най-точно границите на дюните, които са извън съответните защитени територии, които са под юрисдикцията на екологичното законодателство. Така че да имаме по-точна картина на това природно богатство“.
Кога обаче ще завърши работата си групата, не стана ясно. Ясно е обаче че с измененията в Закона за черноморското крайбрежие се регламентира и предварително изпълнение на договорите за отдаване под наем на плажовете, което на практика значи, че при сключен договор за наемане на съответна плажна ивица той влиза в сила, дори и да има обжалване и важи, докато съда се произнесе.
Измененията бяха гласувани единодушно на първо четене от парламентарната комисия по околна среда.
Как на практика ще се прилагат тези разпоредби, както и къде точно се намират дюните по плажовете, обаче от Министерството на туризма все още не знаят.
Правителството забрани хавлиите и чадърите на плажовете с дюни
Целта на промените на в Закона за черноморското крайбрежие, според експертите на министерството на туризма, е да опазят дюните, както и да прецизират санкциите за нарушителите.
Според така разписаните текстове обаче, ако поставиш плажен чадър на дюна, можеш да получиш глоба от 500 лева. Затова заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева се ангажира между двете четения на измененията да бъде прецизирано понятието „плажна принадлежност“, както и „пътно превозно средство“. Второто е важно, за да се регламентира е ли нарушение на закона да преминеш с нерегистрирана каруца или колело през подобна природна забележителност, стана ясно в хода на дискусията.
Дюните на „Смокиня” са безвъзвратно изгубени?
А знаем ли къде точно се намират дюните, които ще пазим, обясни заместник-министър Георгиева:
„В момента работи група с участието на колеги от Министерство на регионалното развитие, на околната среда и водите, кадастърът, за да можем наистина да определят най-точно границите на дюните, които са извън съответните защитени територии, които са под юрисдикцията на екологичното законодателство. Така че да имаме по-точна картина на това природно богатство“.
Кога обаче ще завърши работата си групата, не стана ясно. Ясно е обаче че с измененията в Закона за черноморското крайбрежие се регламентира и предварително изпълнение на договорите за отдаване под наем на плажовете, което на практика значи, че при сключен договор за наемане на съответна плажна ивица той влиза в сила, дори и да има обжалване и важи, докато съда се произнесе.
Измененията бяха гласувани единодушно на първо четене от парламентарната комисия по околна среда.