България има потенциал да привлече повече американски туристи, като предложи много културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса им, каза министърът на туризма Зарица Динкова на работна среща с посланика на САЩ Кенет Мертен, съобщиха от пресцентъра на министерството. В България все още има недокоснати места, които трябва да бъдат показани и запазени, заяви министър Зарица Динкова.
Екипът на Министерството на туризма обмисля нова маркетингова стратегия, която ще бъде насочена и към разширяване на пазарите, подчерта още министър Динкова.
САЩ е перспективен и желан туристически партньор и пазар за България. През 2019 г., преди пандемията от COVID-19, над 104 000 американски туристи са пътували до България. За първите пет месеца на 2023 г., броят на гражданите на САЩ, посетили страната ни, е 30 469, което е ръст от 41% спрямо същия период през 2022 г.
Министър Зарица Динкова предложи България да бъде представена като дестинация на американския пазар на B2B форум още през следващата година, ако има интерес от страна на САЩ.
Министърът на туризма: България и Гърция трябва да развиват общ туристически продукт
Според нея комбинираните туристически продукти имат голям потенциал, тъй като традиционно американските туристи предпочитат да съчетават посещения на възможно най-много туристически обекти с едно пътуване.
Развитието на българския туристически сектор е национален приоритет, отбеляза още министър Динкова. Според WTTC (Световен съвет за пътувания и туризъм), миналата година приносът на сектора на пътуванията и туризма е нараснал с 25% до 10 милиарда лева, което представлява 6,5% от икономиката на България, приближавайки се до най-високата стойност от 2019 г. от 9,9% от икономиката.
Преди дни, на среща с гръцкия посланик в България Алексиос Либеропулос, министърът на туризма обсъди разработването и сертифицирането на съвместни културни маршрути в рамките на културните маршрути на Съвета на Европа, обменът на опит в областта на образованието и повишаване на квалификацията в областта на туризма.
Екипът на Министерството на туризма обмисля нова маркетингова стратегия, която ще бъде насочена и към разширяване на пазарите, подчерта още министър Динкова.
САЩ е перспективен и желан туристически партньор и пазар за България. През 2019 г., преди пандемията от COVID-19, над 104 000 американски туристи са пътували до България. За първите пет месеца на 2023 г., броят на гражданите на САЩ, посетили страната ни, е 30 469, което е ръст от 41% спрямо същия период през 2022 г.
Министър Зарица Динкова предложи България да бъде представена като дестинация на американския пазар на B2B форум още през следващата година, ако има интерес от страна на САЩ.
Министърът на туризма: България и Гърция трябва да развиват общ туристически продукт
Според нея комбинираните туристически продукти имат голям потенциал, тъй като традиционно американските туристи предпочитат да съчетават посещения на възможно най-много туристически обекти с едно пътуване.
Развитието на българския туристически сектор е национален приоритет, отбеляза още министър Динкова. Според WTTC (Световен съвет за пътувания и туризъм), миналата година приносът на сектора на пътуванията и туризма е нараснал с 25% до 10 милиарда лева, което представлява 6,5% от икономиката на България, приближавайки се до най-високата стойност от 2019 г. от 9,9% от икономиката.
Преди дни, на среща с гръцкия посланик в България Алексиос Либеропулос, министърът на туризма обсъди разработването и сертифицирането на съвместни културни маршрути в рамките на културните маршрути на Съвета на Европа, обменът на опит в областта на образованието и повишаване на квалификацията в областта на туризма.